Ferrari 288 a fost ultimul model care a purtat eticheta GTO (Gran Turismo Omologato). Acesta a fost lansat in 1984, fiind fabricate 277 de unitati. Anul in care publicul a facut pentru prima data cunostinta cu eticheta GTO a fost 1962.
“Intre 1962 si 1964, Ferrari a produs 36 de bucati din modelul 250 GTO, considerat de presa de specialitate unul dintre cele mai frumoase Ferrari din toate timpurile”, se arata intr-un comunicat al producatorului auto.

Noul model Ferrari 599 GTO, prezentat pana acum doar unui cerc restrans de persoane cu ocazia lansarii oficiale de la Modena, a fost dezvaluit marelui public la salonul auto de la Beijing, pentru a marca importanta pietei sud-asiatice pentru marca. Aceasta premiera mondiala vine dupa ce acum cateva zile un Ferrari 599XX, masina pe care se bazeaza 599 GTO, a reusit cel mai rapid tur de pista la Nürburgring al unei masini derivate dintr-un model de serie.

Ferrari 599 GTO se alatura, deci, unei linii deja celebre, fiind al treilea membru al unei familii de autovehicule care imping performanta pana la extrem. In acest moment, el inseamna cel mai rapid Ferrari caruia ii este permis sa mearga pe drumurile publice.
Dovada reusitei inginerilor Ferrari sta in realizarea unui tur al circuitului de test de la Fiorano in doar 1 minut si 24 de secunde, cu o secunda mai rapid decat precedentul record obtinut de un Ferrari Enzo.

Cei 12 cilindri in V ai motorului de 6 litri dezvolta un cuplu maxim de 620Nm si o putere maxima de 670 CP, practic cu 50 de cai-putere mai mult decat modelul GTB. Performantele sunt pe masura: 3.35 secunde sunt necesare pentru a atinge viteza de 100km/h, cu 0.3 secunde mai putin decat in cazul versiunii GTB. Viteza maxima este de 335km/h.

Motorul este cuplat cu o cutie de viteze in sase trepte care poate schimba treptele de viteza in doar 60 de milisecunde. Puterea maxima se atinge la 8.250 rpm, dar inginerii Ferrari s-au asigurat ca motorul ofera o flexibilitate extrema chiar si la turatii medii si joase.

Prin utilizarea de aluminiu si sticla speciala, de grosimi mai reduse, dar si a discurilor de frana ceramice si a unor sisteme usoare de transmisie si de evacuare, s-a reusit si diminuarea greutatii masinii, la doar 1.495 kg. Raportul putere-greutate este asadar de 470 CP/tona.

Pentru ca masina sa ramana manevrabila la viteze mari, au fost folosite tehnologii specifice Formulei 1. Spoilerul frontal incorporeaza o aripa mai joasa si separata, iar aerul fierbinte care pleaca de la roti este dirijat catre caroserie prin intermediul unui disc pozitionat in exteriorul discurilor de frana, pentru a reduce frecarea cu aerul exterior. In plus, aerodinamica este astfel gandita incat masina genereaza o forta de apasare de 144kg la 195km/h.

Sasiul a fost adaptat pentru a imbina perfect sistemele electronice de asistenta a soferului si caroseria, gandita din start cu performante extreme in minte. Rezultatul este o absenta completa a subvirarii si un sasiu care comunica in permanenta cu soferul.

La interior regasim padele alungite din fibra de carbon pentru schimbat vitezele, precum si un mod CT-Off, care dezactiveaza controlul tractiunii si inlocuieste modul 'Ice' de la Ferrari 599 standard. Soferul are la indemana si sistemul Virtual Race Engineer, care monitorizeaza starea masinii si ofera feedback asupra performantelor vehicolului.

Toate cele 599 de exemplare ale acestei serii exclusive au fost deja vandute, inclusiv cele 2 exemplare destinate Romaniei, care vor ajunge in tara cel mai devreme in luna iulie. Pretul unui model nou depaseste 320.000 de euro.

Pentru iubitori, la magazinul Ferrari Store din Bucuresti, pot fi gasite variantele la scara 1:18 sau 1:43, unele chiar si in versiunea teleghidata, pentru modelele 599, 250 GTO sau 288 GTO, la preturi cuprinse intre 189 si 998 lei, in functie de model si caracteristicile sale.

Incont.ro este disponibil si in varianta pentru mobil: m.incont.ro!