Ferrari a raportat un profit net record de 400 de milioane de euro, in crestere cu 110 milioane de euro comparativ cu 2015, pe fondul unui avans de 8,8% al vanzarilor, pana la 3,1 miliarde de euro. De asemenea, numarul vehiculelor vandute de Ferrari a crescut cu 4,6% anul trecut, pana la 8.014 unitati.

"A fost un an bun. Suntem multumiti de progresele pe care le-am facut de la separarea marcii", a declarat directorul general de la Ferrari, Sergio Marchionne. La inceputul lui 2016 Ferrari s-a separat de grupul auto Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Pentru anul 2017, cand Ferrari va sarbatori 70 de ani de la infiintare, producatorul si-a propus sa livreze peste 8.400 de vehicule si sa realizeze venituri mai mari de 3,3 miliarde de euro, Marchionne adaugand ca este vorba de obiective prudente. Acesta a adaugat ca vrea ca Ferrari sa ramana fidel imaginii sale de constructor de automobile sportive de lux si sa mentina puritatea marcii. Potrivit lui Marchionne, obiectivul nu este transformarea bazei de clienti "intr-un trib urias ci intr-unul gestionabil, care sa permita vanzarea a 10.000 de vehicule anual fara a distruge insa ADN-ul marcii".

In ceea ce priveste cursele de Formula 1, Marchionne a anuntat ca Ferrari a inceput sa analizeze oportunitatea preluarii unei participatii la noua entitate creata pentru a gestiona Formula 1 si a purtat discutii cu noul proprietar, grupul Liberty Media. In luna ianuarie a acestui an grupul american Liberty Media a preluat Formula 1 in urma unei tranzactii evaluata la opt miliarde de dolari si a precizat ca a pus deoparte mai multe pachete de actiuni care vor fi oferite mai multor echipe de top din Formula 1.