Ferrari si Maserati sunt pe minus in Italia, iar asta nu se intampla neaparat din cauza atmosferei europene generale. Cei care isi permiteau ieri un Ferrari sau un Maserati si-l permit si azi, si probabil si-l vor permite si maine, indiferent de contextual politic sau economic. Criza a fost unul dintre cele mai eficiente generatoare de bani pentru bogatii Planetei conform tehnicii de specula.

In Italia exista un cult al masinilor sport si al detinatorilor de masini sport. Traditia se paseaza de la o generatie la alta, cu limba de moarte. Clubul Ferrari-istilor are intalniri anuale, de sute de masini, fie la Modena, fie la Maranello. Maserati este un brand pe acelasi drum, cu o mare afinitate care se mosteneste. Unde mai punem ca motoarele sunt si ele mostenite. De la Ferrari.

In 2012, vanzarile celor doua companii afiliate au scazut cu 56% pentru Ferrari si 72% pentru Maserati. Global, cele doua branduri au stat bine, pe plus, cu mari cresteri pentru Maserati care a si decis sa adauge in gama un SUV si o berlina mai mica pe langa facelifturile liniei actuale.

Motivul scaderii in Italia – inima si sufletul celor doua companii – este simplu si dureros: taxele pre amari si mai mult de atat controlul platii acestor taxe. Proprietarii sunt opriti si controlati daca si-au platit toate taxele. Care in cazul unor masini atat de scumpe si cu litraje tat de mari, sunt enorme. Desigur ca sunt foarte multi care nu-si platesc la stat, iar asta inseamna potentiali clienti de Ferrari sau Maserati noi. Oameni care vor sa-si vanda masinile vechi si sa-si ia ceva nou in schimb. Odata ce-ti iei un Ferrari sau Maserati e greu sa dai in spate. Deci o mare parte din noii clienti sunt clienti vechi.

Inmatricularile noi de masini au scazut cu 20% in Italia. Una dintre masurile de revenire in piata europeana pentru italieni este cresterea si controlarea puternica a taxelor. Conform BBC, masurile disperate inseamna pana si filtre de control fiscal la iesirea din hotelurile de lux.