"Nu este o strategie la intamplare. Am decis sa trecem de la productia de masa la cea destinata segmentului de varf al pietei", a declarat directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, la fabrica din Melfi, in sudul Italiei.

Marchionne vrea sa creasca productia de modele scumpe pentru a redresa operatiunile Fiat din Europa, pentru care sunt anticipate pierderi de 700 de milioane de euro in acest an. Pana in 2016, Marchionne intentioneaza sa introduca 19 modele produse in Italia, intre care 9 Alfa Romeo si 6 Maserati.

Fiat urmeaza sa creasca productia de automobile Fiat si Chrysler in Europa la 2 milioane de unitati pe an, pana in 2016, de la 1,25 milioane de unitati in acest an.

Marchionne a declarat joi ca vrea ca pierderile din Europa sa fie eliminate in urmatorii trei-patru ani, iar operatiunile din Italia sa ajunga pana atunci la capacitate maxima. Planul general pentru Italia, care prevede ca 15% din productie sa fie destinata exportului, ar putea costa circa 3 miliarde de euro pe an pana in 2014.

Unul dintre SUV-urile compacte va purta marca Fiat, iar celalalt va fi un model Jeep al diviziei americane Chrysler. Operatiunile de asamblare de la fabrica Melfi vor incepe in 2014. Fiat negociaza facilitati fiscale cu guvernul condus de premierul Mario Monti astfel incat vehiculele, destinate exportului inclusiv in SUA, sa aiba preturi competitive.

Acesta nu este singurul producator de automobile de serie care se orienteaza catre vehiculele destinate segmentului superior al pietei. Cererea pe acest segment este de obicei mai rezistenta in perioadele economice dificile, decat in cazul modelelor de masa. Renault intentioneaza sa relanseze brandul automobilelor sport Alpine, in timp ce PSA Peugeot Citroen extinde linia Citroen DS.

Fiat a anuntat in aceasta luna ca intentioneaza sa desfiinteze 1.500 de locuri de munca in Polonia, pentru reducerea productiei. Anul trecut, Fiat a transferat productia noului Panda din Polonia in Italia.