Ford, al doilea mare constructor auto american, a precizat ca in trimestrul patru 2016 a inregistrat pierderi nete de 783 milioane de dolari, sau 20 de centi pe actiune, comparativ cu un profit de 1,9 miliarde de dolari in perioada similara a lui 2015. Cifra de afaceri trimestriala a scazut cu 4% pana la 38,7 miliarde de dolari in conditiile in care numarul vehiculelor vandute a scazut cu 68.000 pana la 1,7 milioane.

Cu toate acestea, pe ansamblul anului 2016 Ford a realizat un profit net de 4,6 miliarde de dolari, sau 1,15 dolari pe actiune, in scadere cu 37,7% comparativ cu 2015. De asemenea, Ford a inregistrat in 2016 un profit operational de 10,4 miliarde de dolari, al doilea cel mai bun rezultat din istoria companiei, iar cifra de afaceri anuala a crescut cu 1,5% pana la 151,80 miliarde de dolari. Numarul total de vehicule vandute anul trecut de Ford la nivel global a crescut cu 16.000 pana la 6,7 milioane.

Rezultatele Ford pe 2016 au fost sustine de performantele solide din America de Nord, unde a inregistrat un profit operational de noua miliarde de dolari si o marja operationala de 9,7%. In ceea ce priveste Europa, in 2016 Ford a inregistrat un profit operational record de 1,2 miliarde de dolari, in pofida Brexitului. "Este un rezultat istoric", a subliniat directorul general de la Ford, Mark Fields, intr-un interviu acordat CNBC, confirmand ca grupul american va ramane profitabil in Europa si in 2017, in pofida deprecierii lirei sterline si a lansarii de noi modele precum noua generatie de Ford Fiesta.

In Romania, Ford a inceput productia la fabrica din Craiova in 2012, odata cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici si primul autovehicul romanesc de 5 stele EuroNCAP. Tot in 2012, Ford a demarat la Craiova si productia motorului EcoBoost. La inceputul lui 2016, presedintele - director general al Ford Europa, Jim Farley, a anuntat ca producatorul va construi SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport la fabrica din Craiova incepand din toamna anului 2017, model care va fi comercializat pe toate pietele europene ale Ford, mai putin in Rusia, si pentru care va investi la 200 de milioane de euro.