Surse implicate in negocierile cu Ford au declarat  ca grupul a cerut Guvernului prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investitiile si parametrii de productie care trebuie atinsi la Automobile Craiova pana in septembrie 2011, invocand criza financiara, solicitare care are mari sanse sa fie acceptata de Executiv.

Ford si reprezentantii Guvernului negociaza termenii unui act aditional la contractul de privatizare a companiei din Craiova.

Ford Motor a achizitionat in septembrie 2007 un pachet reprezentand 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro.

Potrivit contractului, Ford Romania trebuie sa ajunga intr-un interval de patru ani, pana in septembrie 2011, la un volum de productie de peste 250.000 unitati, in caz contrar compania americana urmand sa plateasca statului daune de pana la 25% din valoarea achizitiei Automobile Craiova. Nivelul sanctiunilor scade la 10% din valoarea contractului daca se produc intre 200.000 si 225.000 de vehicule si la 5% daca se construiesc intre 225.000 si 250.000 unitati.

La doi ani si jumatate de la achizitia uzinei din Craiova, Ford a asamblat aproximativ 400 de autovehicule, ceea ce insemna ca productia trebuie marită de 625 de ori intr-un an si jumatate.