“Cel mai important lucru in care cred majoritatea tarilor este ca pietele ar trebui sa influenteze moneda. Aceasta este deosebit de important pentru noi toti, cei implicati in comertul international”, a spus Mulally, intr-un interviu acordat Bloomberg.

Moneda japoneza a scazut cu 15 procente, de la mijlocul lunii noiembrie, cand prim-ministrul Shinzo Ame, care in acel moment se afla doar in postura de candidat, a inceput o campanie pentru devalorizarea yen-ului, cu scopul de a revigora economia tarii. Acest lucru a dus la consolidarea actiunilor producatorilor auto locali, precum Toyota, Nissan si Honda. Ford, pe de alta parte, a inceput sa restructureze locurile de munca din Europa si sa se bazeze mai mult pe profiturile obtinute in America de Nord.

Pe piata din Europa, Mulally spune ca a fost nevoit sa reduca productia, pentru a se plia pe cererea reala din piata, care este tot mai mica. In paralel, Ford a avut recent probleme si cu o reclama difuzata in India, in care fostul premier italian Silvio Berlusconi apare conducand o masina in al carei portbagaj se afla un grup de femei legate.

O solutie la problema de pe batranul continent, unde situatia economica nu este tocmai roz, a fost deschiderea de noi fabrici in Asia. CEO-ul a catalogat piata din China drept una cu “un potential urias” si, potrivit acestuia, Ford este una din marcile cu cea mai rapida dezvoltare acolo.

Ford a atins doar 3% din targetul pentru piata globala in 2012, dar se bazeaza pe feedback-ul venit din partea consumatorilor pentru a modifica modelele Lincoln pe care vrea sa le lanseze anul viitor. Pana la sfarsitul decadei, Asia va genera aproximativ 40% din vanzarile companiei, peste nivelul celor din Europa si SUA, astfel corectitudinea concurentei in aceasta zona este deosebit de importanta.

Compania americana a livrat in China cu 46% mai multe autoturisme in primele doua luni ale acestui an. Asociatia Producatorilor de Automobile din China spune ca anul acesta se va atinge un record de peste 20 de milioane de masini vandute, datorita urbanizarii si a veniturilor in crestere.