In primele 10 luni din acest an, vanzarile auto pe piata rusa au scazut cu 30% deoarece economia este in recesiune si puterea de cumparare a consumatorilor s-a erodat. Acest declin i-a determinat pe producatorii auto locali sa se bazeze pe exporturi pentru a minimaliza pierderile, in timp ce rivalul Ford, grupul General Motors, a iesit din Rusia, potrivit Agerpres.

"Analizam situatia exporturilor, dincolo de cateva sute de vehicule, vrem sa vedem daca exista oportunitati strategice de export pentru noi", a declarat Mark Ovenden, presedinte si director general al Ford Sollers, societatea mixta infiintata in 2011 de producatorul auto american Ford si grupul rus Sollers.  

Deja Ford Sollers exporta in fostele state sovietice, dar Ovenden a afirmat ca firma ar putea avea ca obiectiv pietele din Europa de Est si alte regiuni.  

Ford este prezent in Europa de Est cu o fabrica in Romania, dar aici nu sunt produse toate modelele care sunt fabricate in Rusia, printre care Fiesta, Focus, EcoSport si Transit.  

In primele 10 luni din acest an, Ford a vandut aproximativ 30.500 de vehicule in Rusia, cu circa 40% mai putin decat in perioada similara din 2014, conform AEB.  

Livrarile auto s-ar putea contracta anul acesta cu 25%, la 1,89 milioane de unitati, dupa un declin de 10% in 2014, avertizeaza AEB.

Declinul economiei si deprecierea rublei au determinat producatorii auto sa-si reduca productia, sa ofere reduceri sau sa scada preturile.  

Ford poate produce in Rusia 350.000 de vehicule pe an si prin urmare are un potential de export considerabil.  

Pentru acest an pe piata rusa ar putea fi vandute 1,5 - 1,6 milioane de vehicule, a estimat Ovenden, si un nivel similar anul viitor, mult sub nivelul de 2,5 milioane de unitati livrate in 2014 si cele 3,5 milioane de vehicule pe care producatorii auto din Rusia le pot produce anual.  

Si alti producatori auto, cum ar fi Volkswagen si Nissan, au anuntat ca ar putea majora exporturile din Rusia, insa nu au fost raportate deciziile finale.