"În strânsă colaborare cu mărcile şi totalitatea funcţiilor grupului, (Nicolas Maure - n.r.) va avea responsabilitatea de a propune şi superviza un plan de acţiune vizând pe de o parte o reducere semnificativă a costurilor fixe şi variabile, iar pe de altă parte generarea de venituri şi de lichidităţi" a precizat noul CEO al grupului Renault, Luca de Meo, într-un comunicat de presă.

Născut în 1960, Nicolas Maure a absolvit École centrale din Paris şi deţine un MBA la (1983) la Institutul European pentru Administrarea Afacerilor (INSEAD). După o carieră la Valeo şi Faurecia, Nicolas Maure s-a alăturat Renault în 2000.

În luna ianuarie 2014, Maure a devenit directorul general al Groupe Renault România şi director general al Automobile Dacia S.A. pentru ca în luna aprilie 2016 să fie numit preşedinte al constructorului auto rus AVTOVAZ.

Citește și: Decizia gigantului Renault în legatură cu Dacia. Este prima dată în istorie când francezii fac așa ceva

Începând de la 1 ianuarie 2018, Nicolas Maure a fost numit director de operaţiuni pentru regiunea Eurasia la Groupe Renault, poziţie pe care o va păstra pe lângă noile sale atribuţii.

În urmă cu două zile, Renault a anunţat un plan destinat reorganizării grupului în jurul mărcilor sale, şi nu în funcţie de zone geografice, pe care le va regrupa în patru unităţi de business: Renault, Dacia, Alpine şi New Mobility. Potrivit Renault, acest proiect vizează crearea unei structuri organizaţionale mai simple şi mai orientate spre rezultate, dar care să întărească coeziunea, motivaţia şi sentimentul de apartenenţă al echipelor grupate pe mărci.

Pierderi record din cauza pandemiei

La sfârșitul lunii mai, grupul Renault a anunţat suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România şi Maroc, ca parte a unui plan de reducere a costurilor la nivel global. Potrivit companiei, planul de transformare are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate.

"Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare. Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor", anunța producătorul francez în luna mai.

Planul prevede, printre alte măsuri, optimizarea producţiei, suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, precum şi realizarea unor studii pentru adaptarea capacităţilor de producţie în Rusia şi raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume. Se intenţionează, totodată, revizuirea capacităţii de producţie globală de la 4 milioane de vehicule în 2019, la 3,3 milioane până în 2024, precum şi "ajustarea" numărului de angajaţi din producţie.

În august, Renault a raportat pierderi nete record de 7,3 miliarde de euro în primul semestru din 2020, din cauza impactului pandemiei şi a problemelor cu care se confruntă partenerul de alianţă Nissan.

Constructor de automobile din 1898, Grupul Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.