Dan Akerson, CEO General Motors, a cerut un bonus mai mare cu 20% decat anul trecut, scrie Reuters, care citeaza documente oficiale. Asta inseamna 11,1 mil. $.

Problema este ca tocmai Casa Alba aproba salariile, dupa ce a devenit actionar la General Motors, pe care a salvat-o de la faliment. Potrivit actului semnat atunci, modificarile de salarii si prime nu pot fi autorizate decat de Guvernul Federal. Cum situatia mondiala nu e cea mai fericita, cererea GM in numele lui Dan Akerson este considerata prea indrazneata.

Luna trecuta, omul care da OK-urile pe cresteri sau scaderi a fost criticat intr-un raport pentru ca a semnat in continuare pachete salariale cu “greutate”. Totodata, in acelasi document, executivii companiilor sunt acuzati ca nu stiu sa-si aprecieze situatia personala extraordinara si i-a rugat sa nu uite ca sunt sub control federal.

Lovitura decisiva a venit cand li s-a adus aminte ca o familie americana cu venituri medii traieste cu numai 50.000 $ pe an, tocmai pentru ca plateste impozite care se duc la marile companii.

Dincolo, in Germania, producator mondial de masini la fel de mare ca SUA, CEO-ul Volkswagen, Martin Winterkorn, a cerut sa-i fie taiat salariul. Dupa profitul record de 29 ml. $, seful VW ar fi trebuit sa primeasca un pachet salarial de 20 mil. $, pentru 2012. Intr-o sedinta a executivilor de la Volkswagen s-a anuntat ca Winterkorn va lua numai 14,5 mil. $, cu 5,5 mil. $ mai putin decat suma conform contractului si cu 3 mai putin decat in 2011.

Trezoreria americana a comunicat ca inca nu s-au stabilit pachetele salariale pentru sefii GM in 2013 si ca, odata ce compania iese de sub controlul financiar al guvernului, nu va mai trece nimeni prin astfel de situatii jenante.

General Motors a replicat prin purtatorul de cuvant Alan Adler, care a spus ca pretentiile salariale ale lui Dan Akerson nu sunt adevarate. Conform comunicatului de presa, CEO-ul GM a cerut sa ramana cu veniturile personale la acelasi nivel din 2011 si 2012, 9 mil. $. Adler da de inteles ca in joc sunt interese comerciale si politice care au umflat aceste zvonuri in piata.