La finalul lui 2012, 13% din piata mondiala de masini au fost modele low cost, adica 8 milioane de unitati. Low cost inseamna cu un pret mediu de 10.000 de euro. China, India si Rusia sunt cele mai tari piete in comertul cu masini ieftine.

In cea mai populata tara din lume (1,35 mld. locuitori) s-au vandut 3,8 milioane de masini low cost in 2012. In India, pe locul doi ca numar de locuitori (1,2 mld. populatie), 48% dintre cumparatori au ales masini mici si cu preturi sub 10.000$, adica 1,2 milioane de unitati in 2012. Si Rusia merge pe acelasi sistem, cu 40% din piata - masini low cost – 900.000 bucati.

La un numar atat de important de comenzi in acest segment, Volkswagen nu poate ramane indiferenta si vrea neaparat sa atace piata de buget cu trei modele, berlina, break si un MPV, cu preturi care incep de la 7.000 de euro.

Ca sa le poata comercializa la aceste preturi mult sub cele practicate pentru modelele actuale, Volkswagen trebuie sa recicleze subansamble vechi, de un nivel tehnologic un pic intarziat. Pana la urma, asta face si Renault la noi cu tehnologia de anii ’90 expirata pe Renault si reinventata pe Dacia. Fabricile din tari cu mana de lucru ieftina vor fi activate 100% pentru aceste productii low cost. In India, VW mai are in plan inca doua masini, un hatchback in trei usi si un crossover.

Articulatiile vor fi, la fel, “resapate”, iar motoarele din proiecte sunt cele vechi intre 1.2 si 1.6 litri, aspirate (fara turbine si cu un consum neoptimizat de softuri performante). Toate vor fi insa “umblate” ca sa indeplineasca standardele antipoluare.

Echiparile de baza sunt reduse la cel mult airbag pentru pasager si ABS. Revista CAR (UK) crede ca Volkswagen va anunta in curand numele brandului sub care va incepe acest razboi cu ceilalti producatori low cost. Nemtii nu-si permit sa iasa pe piata cu acelasi logo Volkswagen pe niste masini cu o calitate sub nivelul pretins.