Scandalul iscat in jurul Volkswagen ridica problema "increderii" la toti producatorii auto, a declarat Ghosn. El a refuzat sa comenteze ce s-a intamplat la Volkswagen, dar a precizat ca multi oameni din cadrul companiei germane stiau probabil despre intentia de a falsifica datele privind emisiile vehiculelor. 

"Nu cred ca este ca si cum te-ai ascunde dupa tufisuri", a afirmat Ghosn, care a adaugat ca scandalul emisiilor va afecta si alte companii auto, care vor fi verificate mai atent, transmite Agerpres.

De altfel, increderea opiniei publice in producatorii auto era deja in scadere, in urma rechemarilor masive la service, cum a fost cazul la General Motors.

Intrebat cum ar trebui sa raspunda industria auto acestui scandal, Ghosn a replicat: "Fiind extrem de deschisa". 

Reprezentantii VW au recunoscut ca au falsificat datele la testele din SUA, privind emisiile vehiculelor, si au anuntat ca 11 milioane de masini diesel vandute in intreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. 

Volkswagen este acuzat ca a instalat un software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA. 

Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari sau 30.000 de dolari per vehicul. 

Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.