Saptamana trecuta, directori ai Nissan s-au declarat preocupati de cresterea influentei Guvernului francez la Renault.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault. Cu toate acestea, Nissan nu are in prezent drepturi de vot la Renault, in timp ce statul francez, care in aprilie si-a majorat participatia detinuta la Renault de la 15% la 19,7%, a reusit sa-si dubleze drepturile de vot la constructorul auto.  

Surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul au declarat pentru Reuters ca ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, face presiuni asupra sefului Renault, Carlos Ghosn, sa initieze o fuziune completa cu partenerul de alianta Nissan, in termenii doriti de Guvernul de la Paris.

Vineri a fost convocata o reuniune extraordinara a Consiliului de Administratie de la Renault, pe fondul tensiunilor crescute dintre Guvernul francez si grupul auto pe tema aliantei dintre Renault si Nissan.  

Manuel Valls a dezmintit informatiile privind fuziunea, exprimandu-si speranta ca actuala alianta va continua.

"Statul isi joaca pe deplin rolul in alianta, ca actionar. In acelasi timp, avem deplina incredere in directorii Nissan si Renault", a precizat oficialul francez.

El a reafirmat ca Executivul si-ar putea reduce participatia detinuta la Renault de la 19,7% la aproximativ 15%.  

Alte surse sustin ca directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a ignorat solicitarile autoritatilor de la Paris si in schimb ar putea reactiva propriile sale planuri privind consolidarea. Acestea includ o fuziune completa, dar cu o influenta mai redusa a Guvernului de la Paris, listarea la bursele de la Tokyo si Paris si stabilirea unui alt sediu central.  

Nissan a propus modificarea termenilor aliantei cu Renault prin majorarea participatiei pe care grupul nipon o detine la partenerul francez, in ideea de a echilibra relatia dintre cei doi parteneri in conformitate cu noile realitati economice, apreciaza sursele.

Anul trecut, Nissan a vandut un numar de doua ori mai mare de autovehicule decat Renault si a contribuit cu cea mai mare parte, 1,56 miliarde de euro, la profitul total de 1,9 miliarde de euro realizat de Renault.  

Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.