Firma Romstrade era condusa si atunci de omul de afaceri Nelu Iordache, judecat in prezent pentru fapte de coruptie in acest contract.

Intr-o nota redactata de catre Corpul de Control al premierului, inspectorii arata ca Ludovic Orban, atunci ministru al Transporturilor, a fost cel care in 2008 a dispus executarea lucrarilor in sistem de credit-furnizor, respectiv pe baza unui imprumut contractat de constructor de la o institutie de credit, care sa fie rambursat ulterior de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) cu plata unor costuri suplimentare de finantare, ceea ce a generat o paguba de 388,7 milioane lei.

Inspectorii mai arata ca Ludovic Orban a promovat in Guvern o hotarare avand ca scop finantarea de la buget a acestui proiect, act normativ care, desi nu a avut avizul Ministerului Economiei si Finantelor, a fost contrasemnata, pentru ministrul Transporturilor, de catre secretarul de stat Septimiu Buzasu si de ministrul de atunci al Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.

Vosganian a semnat si nota de fundamentare, desi nu exista avizul ministerului prin directiile de specialitate.

Dupa aprobarea Guvernului, CNADNR a achitat 49,9 milioane lei, reprezentand de asemenea o paguba la buget.

Nelu Iordache, care controleaza firma de constructii Romstrade, aflata in insolventa, este judecat, din mai 2014, pentru fapte de coruptie privind lucrari de modernizare a 148 de kilometri din DN 67C Transalpina, fiind acuzat de instigare la fals in inscrisuri sub semnatura privata, in forma continuata si instigare la abuz in serviciu daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, in forma continuata, cu consecinte deosebit de grave. Alaturi de acesta sunt judecati firma Romstrade si mai multi sefi de la Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Craiova.