Salonul din acesta an  confirma prezenta unui numar mai mic de masini costisitoare, accentul fiind pus pe vehicule compacte si economice, inclusiv hibrid.

Sunt prezenti majoritatea constructorilor auto importanti, respectiv Mercedes, BMW, General Motors (GM), Ford, Volkswagen, Honda, Toyota, marele absent fiind producatorul japonez Nissan.

Volkswagen a anuntat pentru debutul mondial de la Detroit un nou vehicul coupe din clasa compacta, ce are nevoie de doar 4,2 litri/100 km dar poate accelera de la 0-100 km/h in 8,6 secunde, iar viteza maxima este de 227 km/h.

Ford a dezvaluit noul Ford Focus, care va fi lansat pe piata la inceputul lui 2011. Construit atât in versiune sedan cu patru usi cât si hatchback cu cinci usi, noul Ford Focus pentru 2011 va intra in productie, simultan in Europa si American de Nord, la sfârsitul anului 2010, iar pe piata va ajunge la inceputul anului 2011.

Ford, constructorul american aflat intr-o situatia financiara mai buna fata de concurentii sai autohtoni, a facut eforturi mari pentru a uita criza si a-si consolida pozitia intre "the big three", grupul celor trei mari producatori americani, din care mai fac parte GM si Chrysler. Grupul expune, de asemenea, un nou model Mustang GT, intr-un spatiu de doua ori mai mare decat anul trecut, cu 24 de prezentari interactive a tuturor produselor sale si demonstratii de conduita a vehiculelor hibrid.

General Motors a promis sapte noi modele, intre care conceputul Cadillac XTS, asteptat de analisti.
Al treilea mare constructor american, Chrysler, va avea un stand, dar nu va prezenta noi modele si nu va organiza o conferinta de presa, ceea ce demonstreaza pozitia dificila a companiei care a scapat de faliment in iunie, dupa ce a fost preluata de un consortiu condus de Fiat.

Chrysler va prezenta pentru prima oara la standul sau modelul Fiat 500, care isi va face astfel debutul in America de Nord, urmand sa fie comercializat in 2010 pe aceasta piata intr-o versiune modificata.

Prezenta producatorilor auto americani la nivel mondial s-a redus, dar constructorii asiatici nu au profitat prea mult de aceasta situatie, chiar daca au o cota mai mare decât cei trei mari concurenti din SUA. In plus, multe marci nu vor mai fi prezente la salonul din Detroit, precum Pontiac si Saturn, lichidate de GM, sau Saab, al carei viitor este incert.