Declarația a fost făcută de ministrul grec al Economiei, citat de publicația de business germană Handelsblatt.

La începutul lunii octombrie, Volkswagen a înghețat planurile de a construi o fabrică în Turcia, lângă Izmir, din cauza operațiunii militare turcești din nordul Siriei.

Tucia și Bulgaria au fost principalele state care au concurat pentru a atrage investiția de 1,3 miliarde de dolari a gigantului auto german, acesta alegând în cele din urmă Turcia.

Potrivit analiștilor, situația pe care a creat-o invadarea nordului Siriei de către armata turcă a repus statele din Balcani pe lista scurtă a Volkswagen. Serbia, România și, mai nou, Grecia, concurează alături de Bulgaia pentru a-i convinge pe nemți.

Volkswagen, pe de altă parte, a anunțat că nu caută o altă locație pentru construirea fabricii, deși momentan a oprit planurile pe care le avea în Turcia.

"Urmărim evoluţiile. Planurile pentru Turcia sunt în prezent în aşteptare. Nu căutăm în mod activ locaţii alternative", a afirmat săptămâna trecută Andreas Tostmann, şef de producţie la VW.

Luni, surse citate de Automotive News Europe declarau că grupul Volkswagen ar putea decide să producă în viitor modelul Passat în Slovacia, în locul Turciei. În prezent, modelul Passat de dimensiuni medii este produs la fabrica din Emden, Germania, dar VW are nevoie de o nouă locaţie, deoarece unitatea este modernizată pentru a fabrica în exclusivitate modele electrice.

Pe lista nemților de la Volkswagen pentru construcția noii fabrici din Europa de Est au fost, în primă fază, Turica, Serbia, Bulgaria și România. România a fost exclusă de la început, din cauza lipsei infrastructurii, în timp ce vecinii bulgari s-au bătut până în ultima clipă pentru investiția de peste un miliard de euro, pierdută în favoarea Turciei.

Volkswagen are, în regiune, uzine care produc pentru diferitele sale branduri, în Polonia, Slovacia, Cehia, Ungaria şi Bosnia-Herţegovina.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.