Oficialii UE au devenit tot mai frustrati din cauza conflictelor dintre guverne si industria auto, iar procedura de infringement impotriva Italiei este cel mai puternic instrument aflat la dispozitia Comisiei Europene, prin care poate obliga tarile sa ia masuri impotriva automobilelor diesel care polueaza cu oxid de nitrogen.

Autoritarile de reglementare ale UE sustin ca Italia nu a reusit sa le convinga ca asa-numitele dispozitive de aparare, folosite pentru reglarea emisiilor vehiculelor, in afara laboratoarelor de testare, sunt justificate.

Oficialii italieni trebuie sa ofere informatii suplimentare care sa ne convinga sa dispozitivele utilizate de Fiat pe automobilele sale sunt justificate si pot fi considerate legale”, a spus una dintre surse, potrivit News.ro.

Ministerul italian al Transporturilor nu a fost disponibil pentru comentarii. In februarie, acesta a spus ca teste noi efectuate pe vehiculele Fiat Chrysler nu au identificat softuri ilegale.

Dispozitivele de aparare sunt interzise de legislatia uE din 2007. Folosirea lor a ajuns din nou in atentie dupa recunoasterea de catre Volkswagen, in SUA, a faptului ca a folosit softuri pentru mascarea emisiilor poluante ale vehiculelor diesel.

Producatorii auto au argumentat ca nu au facut nimic ilegal, citand exceptiile care le permit sa opreasca sistemele de control al emisiilor atunci cand este necesar pentru siguranta sau pentru protejarea motoarelor.

In decembrie 2016, Comisia a lansat investigatii impotriva a cinci state, intre care Germania, Marea Britanie si Spania, pentru ca nu au supravegheat corect industria auto.

In pofida acuzatiilor impotriva propriilor producatori auto, Germania a acuzat Fiat Chrysler ca foloseste un dispozitiv ilegal pentru a reduce controlul emisiilor dupa 22 de minute, perioada care depaseste durata testelor oficiale.

Dupa ce Italia a respins acuzatiile Germaniei, ca foloseste un soft ascuns pe modelele Fiat 500X, Fiat Doblo si Jeep Renegade, Berlinul a cerut Bruxelles-ului sa medieze disputa. Medierea s-a incheiat in martie, fara rezultate notabile.

Potrivit sistemului actual pe care Comisia incearca sa il reformeze, autoritatile nationale de reglementare aproba noile modele de automobile si au puterea de a supraveghea producatorii. Dupa aprobare, vehiculele pot fi vandute oriunde in UE.

Actiunile de miercuri a UE impotriva Fiat Chrysler va fi prima etapa a procedurii de infringement.