In momentul in care directia sau franele nu mai merg, nu doar soferul sau pasagerii sunt in pericol, ci si orice alt coleg de trafic. O informatie care ne pune pe ganduri este ca doua treimi dintre masinile oprite la controlul tehnic prezinta nereguli.

Cele mai frecvente abateri inregistrate sint proasta functionare a dispozitivelor de iluminare si semnalizare, rugina, sudura sau avarii la piese importante de caroserie, pneuri uzate sau jocuri anormale in mecanismul de directie. De departe, cele mai periculoase sunt considerate defectiunile sistemului de frinare.

Zilnic, politistii si inspectorii RAR au ajuns sa opreasca sute de autoturisme care... bat la ochi ori suna ciudat. Doua din trei au probleme mari.

Starea tot mai proasta a parcului auto national se vede cu ochiul liber. Dupa anii de crestere economica, vanzarea autoturismelor noi a scazut dramatic, iar varsta medie a masinilor romanilor a urcat din nou la peste 10 ani. Prin comparatie, vesticii isi innoiesc masinile de trei ori mai des. Cifra valabila, e drept, pana sa-nceapa recesiunea.