Inmatricularile de autoturisme noi din UE au crescut cu 1,7% in aprilie fata de aceeasi luna a anului trecut, la 1,038 milioane de unitati, potrivit datelor prezentate vineri de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile. 

In primele patru luni ale anului, piata auto UE a scazut cu 7,1%, de la 4,3 la 4 milioane de inregistrari.

Dintre pietele mari, Marea Britanie a inregitrat cea mai solida crestere, cu 14,8% in aprilie, la peste 163.000 de unitati, respectiv cu 8,9% in primele patru luni ale anului, la aproximativ 768.500 inmatriculari. 

Germania, cea mai mare economie europeana, a consemnat in aprilie revenirea pe crestere a pietei auto. Astfel, inmatricularile de automobile noi au avansat in aprilie cu 3,8%, la peste 284.000 unitati. De la inceputul anului, piata auto germana a scazut insa cu 8,5%, la 958.400 inregistrari. 

Romania a afisat de asemenea o crestere solida in aprilie, inmatricularile urcand cu 21,7%, de la 4.300 la 5.200 de autoturisme noi. In primele patru luni ale anului, piata auto romaneasca a scazut cu 9,8%, de la aproape 18.300 la 16.500 unitati. 

In clasamentul producatorilor auto, Dacia a inregistrat cea mai solida crestere in randul marcilor de volum. Astfel, inmatricularile de automobile Dacia in UE au urcat cu 28,2% in aprilie, la aproape 25.000 unitati. In primele patru luni ale anului, marca romaneasca a inregistrat un avans de 18,3% in Uniune, la aproxiamtiv 88.250 de inregistrari. 

Grupul Renault, al treilea producator auto din Europa dupa vanzari, a inregistrat in aprilie o crestere de 5,3%, la 92.600 de inmatriculari in UE, generata exclusiv de Dacia - marca Renault a consemnat o scadere de 1,1%. In primele patru luni, in UE au fost inmatriculate circa 346.000 de automobile produse de companiile grupului Renault, in scadere cu 4,9%. 

Volkswagen, cel mai mare producator auto european, a consemnat in aprilie o crestere cu 9,9% a inmatricularilor in UE, la aproape 275.000 unitati, cu evolutii pozitive la marcile Volkswagen, Audi si Seat, dar o usoara scadere la Skoda. De la inceputul anului, inmatricularile Volkswagen in Europa au scazut cu 3,4%, la 997.000 de autotuisme noi. 

PSA Peugeot Citroen, al doilea mare concern auto european si cel mai mare din Franta, continua sa aiba probleme. Inmatricularile de automobile produse de companie au scazut cu 10,1% in aprilie, la 116.000 unitati, respectiv cu 14% in primele patru luni, la 454.000.