In prezent, este asteptata sentinta in cazul unui numar de 1.400 de procese la Tribunalul regional din Braunschweig, care supervizeaza disputele legale pentru regiunea in care se afla sediul central al Volkswagen, scrie Agerpres.

Investitorii sustin ca au inregistrat pagube, deoarece VW a anuntat cu intarziere problema motoarelor diesel, care au fost echipate cu un soft ce falsifica rezultatele testelor de emisii poluante.

Reprezentantii Volkswagen au respins acuzatiile.

In 18 septembrie 2015, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW ca a instalat un soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.

VW a recunoscut ca a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui numar de 482.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 sa fie de 40 de ori mai ridicat decat cel permis, conform standardelor legale din SUA. Sunt implicate brandurile VW, Audi, Skoda, Seat si vehiculele comerciale Volkswagen.

In iunie, Volkswagen a anuntat ca va plati 15,3 miliarde de dolari dupa ce a recunoscut ca ani de zile a folosit un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA, acceptand sa rascumpere vehiculele de la consumatori si sa furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.

Pana la zece miliarde de dolari vor merge la cei 475.000 de proprietari ai vehiculelor VW sau Audi echipate cu motoare diesel, care vor primi compensatii intre 5.100 si 10.000 de dolari.

Conform acordului, Volkswagen va plati o taxa de 2,7 miliarde de dolari pentru atenuarea impactului asupra mediului al emisiilor poluante si inca doua miliarde de dolari pentru a promova vehiculele cu 'zero emisii'.