Astfel, in primele 7 luni din acest an Romania a exportat astfel de produse in valoare de peste 16,3 miliarde euro, in crestere cu 11,15% comparativ cu ianuarie - iulie 2015. In ceea ce priveste importul, acesta a crescut cu 8,18%, la peste 15,2 miliarde euro, potrivit Agerpres.

Produse ale industriei constructoare de masini reprezentau aproape jumatate din exporturi (ca valoare) si 40% din importuri.

In contextul datelor existente pe segmentul vanzarilor, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) apreciaza ca estimarea pentru intregul an 2016, exprimata in luna ianuarie, respectiv de crestere intre 10% si 12% a vanzarilor de autoturisme, va fi realizata si chiar depasita de catre piata.

Conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), in primele 9 luni din 2016, vanzarile de autovehicule noi au inregistrat, in Romania, un salt de 18,6%, pana la 101.468 de unitati, in timp ce productia nationala s-a diminuat cu 8,7%, ajungand la 272.396 de exemplare.

La export, statistica APIA releva un numar de 244.993 unitati, in primele noua luni din 2016, in scadere cu 9,2% fata de intervalul ianuarie - septembrie 2015. Cel mai exportat model a continuat sa fie Dacia Duster (135.046 unitati), in crestere cu 13,1% fata de 2015, urmat de Dacia Sandero (33.963 unitati, -15,4%), Ford B-MAX (33.269 unitati, -14,2%), Logan MCV (26.828 unitati, -6%) si Dacia Logan (15.887 unitati, -63,1%).

Pe de alta parte, reprezentantii producatorilor si importatorilor de autoturisme considera ca un factor de distorsiune al pietei auto continua sa il reprezinte afluxul de autovehicule rulate, marea lor majoritate ne-fiscalizate, ceea ce face ca, anual, bugetul de stat sa nu incaseze sute de milioane de euro.

In acest context, din ianuarie pana in septembrie, inmatricularile de autoturisme rulate provenite din import au inregistrat volume importante, de peste 225.000 unitati, ceea ce inseamna o crestere de 24,2%, comparativ cu anul 2015.