Decizia vine după ce cei trei giganți auto germani că s-au asociat pentru a reduce eficienţa sistemelor de filtrare a gazelor de eşapament, scrie News.ro.

Producătorii auto germani au colaborat pentru a reduce mărimea rezervoarelor pentru soluţia Adblue şi au convenit să nu includă filtre de reducere a particulelor fine pentru vehiculele cu motoare pe benzină, a relatat Der Spiegel.

Adblue este o soluţie pe bază de uree, care contribuie la reducerea emisiilor de oxid de nitrogen ale automobilelor diesel, care sunt dăunătoare.

BMW a refuzat să comenteze, Daimler a anunţat că a oferit cooperarea sa autorităţilor europene şi că a solicitat statutul de martor colaborator. Volkswagen colaborează la rândul său cu autorităţile.

Cooperarea strategică între producătorii auto germani nu este neobişnuită, dar companiile găsite vinovate de încălcarea reglementărilor europene referitoare la formarea cartelurilor riscă amenzi care pot atinge până la 10% din veniturile lor globale.

Comisia Europeană a refuzat să comenteze.