Anul trecut, constructorul german de automobile de lux a vandut 578.000 de autoturisme in China, o crestere de aproape 18% fata de 2013.

In ultimele sapte luni insa, vanzarile Audi s-au inrautatit pe aceasta piata, trecand de la o crestere de 30% in decembrie 2014 la o crestere de doar 0,2% in aprilie si la o scadere de 5,8% in perioada aprilie-mai. 

Cu prilejul salonului auto de la Shanghai, Audi a anuntat ca in 2015 vanzarile sale in China ar urma sa treaca in premiera pragul de 600.000 de unitati pe an. In schimb, cifrele pe primele sase luni arata ca vanzarile Audi in China au crescut cu doar 1,9% in ritm anual pana la 273.853 de autoturisme. 

"Monitorizam cu atentie piata si ne asteptam la o noua crestere pe termen mediu si lung", a anuntat compania, potrivit Agerpres.

Saptamana aceasta, Brilliance China Automotive, partenerul chinez al BMW, a anuntat ca se asteapta la o scadere de 40% a profitului in prima jumatate a anului din cauza incetinirii cererii pentru automobile BMW, semn ca si cele mai puternice branduri sufera de pe urma incetinirii vanzarilor. 

Economia chineza inregistreaza cel mai lent ritm de crestere din ultimii 15 de ani, iar dealerii auto strang cureaua pentru a pune capat scaderii marjelor.