Doar trei dintre cele 17 marci auto care au inregistrat cresteri ale numarului de masini inmatriculate in Romania au reprezentat branduri "de volum", arata statisticile Politiei, iar dintre cele trei doar una singura reprezinta o marca accesibila - Hyundai, in timp ce celelalte doua, Volkswagen si Toyota, reprezinta marci prezente inclusiv pe piata premium cu anumite modele, scrie Ziarul Financiar.

Si, in plus, Volkswagen a fost anul trecut singura marca de import care a vandut mai bine de 10.000 de autovehicule pe piata locala, punctand o crestere pe o piata aflata de patru ani in declin. Care este explicatia importatorilor?

"In 2011 clientul roman s-a bazat in primul rand pe filozofia <suntem prea saraci ca sa ne cumparam lucruri ieftine>. De aceea si vedem aceasta evolutie in piata unde marcile puternice au crescut, iar altele au scazut. Clientii s-au orientat catre marci germane datorita sigurantei, si datorita pretului la revanzare, a imaginii", a declarat Bogdan Florea, brand manager Volkswagen autoturisme in cadrul Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de importuri.

Mai mult, si firmele care au achizitionat flote nu s-au orientat neaparat catre cele mai ieftine masini, ci si spre marci care asigurau si o devalorizare mai scazuta.

In acest context, si Mercedes-Benz a revenit pe locul secund in topul marcilor premium la nivel de inmatriculari autoturisme in urma unei cresteri de 15% fata de anul anterior, la aproape 1.600 de masini. Lider a ramas BMW cu aproape 1.900 de automobile premium, in timp ce Audi ocupa acum a treia pozitie la inmatriculari cu aproape 1.500 de masini, in crestere cu peste 30 de procente.

Citeste continuarea pe www.zf.ro