"Romanilor le plac masinile germane premium, iar cifrele arata clar acest lucru. Daca inainte de criza aveau impreuna sub 3% din piata masinilor noi, anul trecut au depasit sapte procente, Mercedes fiind lider la vanzarile de autoturisme. Comparativ cu media UE, marcile germane premium au putin din piata masinilor noi, insa lucrul este explicabil prin puterea mai mica de cumparare din tara si prin faptul ca in tara Dacia are o treime din piata, restul marcilor trebuind sa-si imparta doua treimi din piata, in timp ce la nivelul UE marca de pe primul loc, Volkswagen, are sub 13%. Popularitatea marcilor germane se vede in piata second-hand unde, daca luam in considerare si Volkswagen si Opel, aceste automobile au 63% din total. Procent triplu fata de situatia din piata masinilor noi", arata autovit.ro

Pe piata second hand, ponderea masinilor premium, respectiv Mercedes, Audi si BMW, a depasit 18%, iar la capitolul volume, inseamna peste 40.000 de masini second-hand aduse din import, in timp ce masinile noi totalizeaza doar 6.000 de unitati.  

"Pe plan mondial cele trei marci germane premium (Audi, BMW si Mercedes) au vandut peste 5,5 milioane de automobile in anul 2015, dintre care peste doua milioane in Uniunea Europeana. Atat in Uniunea Europeana, cat si in Romania cota de piata a celor trei marci a crescut semnificativ in ultimii opt ani. In UE a ajuns la 16%, iar in Romania la peste 7%", potrivit autovit.ro.