"In 2013 am fabricat 342.000 de masini, similar cu nivelul din 2011, iar pentru acest an am previzionat 310.000-320.000 de vehicule", a declarat luni Nicolas Maure, presedintele director general al Dacia si directorul general al Renault Romania, citat de Mediafax.

El a explicat diferenta prin faptul ca uzina din Tanger a inceput la finele anului trecut productia de Sandero, constructorul auto transferand astfel o parte din asamblarea acestui model din Romania in Maroc.

Productia Dacia a urcat anul trecut de la 307.000 de unitati la 342.600, capacitatea instalata a uzinei de la Mioveni fiind de 350.000 de unitati pe an.

La Mioveni sunt fabricate modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster si Renault Symbol. Pe de alta parte, uzina din Maroc asambleaza, in afara de Sandero, modelele Dacia Dokker si Lodgy.

Maure a afirmat ca obiectivul constructorului auto este pastrarea celor trei schimburi de la Mioveni, pe o piata concurentiala, cat si imbunatatirea competivitatii uzinei.

Intrebat despre discutiile grupului francez cu autoritatile referitoare la dezvoltarea infrastructurii si a Coridorului IV (care cuprinde si proiectul autostrazii Pitesti-Sibiu, n.r.), Maure a reiterat ca pentru companie finalizarea acestui culoar este importanta, insa si utilizarea capacitatilor portuare de la Constanta, alaturi de o legatura pe calea ferata de la Mioveni pana la port sunt de asemenea necesare.

"Vrem si o naveta rapida din Europa de Vest spre Turcia, prin Romania, si speram sa o realizam pana la sfarsitul anului", a mai spus reprezentantul grupului francez.

Afacerile Automobile Dacia au crescut anul trecut cu 45%, pana la 18,4 miliarde lei, iar profitul net a avansat de la 277,2 milioane lei la 337,4 milioane lei. Dacia a produs aproape 120.000 de autovehicule in primele patru luni din acest an, potrivit datelor APIA.