Ultima incercare a Honda de a-i da Acurei un imbold este investitia in sedanul RLX, SUV-ul MDX si readucerea pe piata a autoturismului sport NSX, valorat la peste 100.000 dolari. Scopul este sa aduca din nou brandul in inimile clientilor americani.

Miscarea vine dupa ce vanzarile din acest an au scazut cu 25% fata de punctul de maxim atins in 2005, atunci cand Acura vindea peste 200.000 de modele. Desi Honda a fost primul producator japonez care si-a introdus masinile de lux pe piata din Statele Unite, succesul Acura nu l-a putut egala niciodata pe cel al rivalilor de la Lexus, divizie a brandului Toyota.

Pe segmentul de lux, Lexus si-a mentinut pozitia de lider timp de 11 ani, incepand din 2000. Din aceasta cauza, Honda a trebuit sa isi vanda modelele sale la un pret mai mic, ca sa faca fata concurentei.

Cel mai mare defect al Acurei este ca era cunoscuta doar drept o companie valoroasa pe segmentul premium. Ce trebuie sa facem este sa plusam pe factorul emotional”, a declarat Mike Accavitti, directorul de marketing al filialei din SUA, intr-un interviu acordat luna trecuta.

Efortul Honda de a-si revigora brandul de lux arata cat de important a devenit acest segment pentru producatorii auto de pretutindeni. Vanzarile din aceasta nisa au crescut pe masura ce economia americana a inceput sa isi revina, iar masinile premium aduc un profit important, cu efecte asupra intregii linii auto a unui producator.

Potrivit presedintelui Infiniti, Johan de Nysschen, masinile de lux reprezinta 12% din vanzarile globale, dar profitule efective se apropie de 50% din totalul inregistrat de industrie.

Vanzarile Honda au crescut cu 50 de procente din luna noiembrie, pe fondul slabirii yen-ului. Cel mai bun deceniu din acest punct de vedere l-au inregistrat insa nemtii de la BMW.

In urma cu patru ani, din cauza recesiunii, vanzarile de Acura scazusera la jumatate, asa ca sefii sai au oprit dezvoltarea liniei de productie. Mai multe modele au fost anulate, precum si planurile de dotare a masinilor cu motoare V8, pentru a se ridica la standardele impuse de autoturismele germane.

In prezent strategia adoptata este diferita. In loc sa caute profitul in tarile cu piete in curs de dezvoltare, cum e China, Acura se reorienteaza spre Statele Unite si refuza sa mai fie privita drept chilipirul brandurilor de lux.