Automobilul este prima maşină sport care a depăşit viteza de 482,8 km/h pe traseul de teste Ehra-Lessien al Volkswagen, din Germania, potrivit News.ro.

Wallace, câştigător al cursei Le Mans din 1988 şi şofer de teste al Bugatti, a reuşit performanţa „incredibilă” luni.

Bugatti este deţinută de Volkswagen Group (VLKPF), care deţine şi Lamborghini şi Bentley.

Prototipul Chiron a fost dezvoltat de Bugatti împreună cu Dallara, constructor italian de maşini de curse. Companiile au modificat caroseria maşinii pentru a-i îmbunătăţi aerodinamica.

Pneurile au fost realizate special de Michelin, care colaborează în mod normal cu Bugatti pentru Chiron. Ele au fost testate în laborator şi au rezistat până la viteza de 511 km/h.

„Este de neconceput că o maşină este capabilă de asta. Dar Chiron a fost bine pregătită şi m-am simţit foarte în siguranţă, chiar şi la această viteză”, a transmis Wallace într-un comunicat.

Maşinile standard Bugatti Chiron sunt limitate electronic, viteza maximă pe care o pot atinge fiind de 420 km/h. Bugatti nu a spus niciodată cât de rapid poate merge un automobil nemodificat, fără limitator electronic. Motivul, au spus cei din conducerea companiei în trecut, este acela că nu sunt siguri de cum se comportă penurile la astfel de viteze.

Preşedintele Bugatti, Stephan Winkelmann, a spus după stabbilirea recordului: „Scopul nostru era să fim primul constructor care să atingă limita de 300 de mile pe oră (482,8 km/h). Am reuşit asta acum, fiind incredibil de mândri. Am arătat în mai multe rânduri că noi construim cele mai rapide maşini din lume. În viitor, ne vom concentra pe alte domenii”, a adăugat el.