Aceasta masina este un model de serie si are in dotarea standard un sistem numit "city safety", prin care franeaza fara interventia soferului, cand intalneste un obstacol. Un alt model poate fi setat in asa fel incat sa incetineasca, sa franeze si sa porneasca odata cu autoturismul aflat in fata.

"Masina s-a oprit si sta fara ca eu sa pun piciorul pe acceleratie sau pe frana. In momentul cand traficul isi reia cursul pleaca si masina mea fara ca eu sa apas acceleratia"
, explica soferul.

Mai mult decat atat, autoturismul este dotat cu un sistem de camere care inregistreaza in permanenta benzile de pe sosele. Daca soferul depaseste linia fara sa semnalizeze, automobilul isi redreseaza volanul automat pentru a evita pericolul. "Ma duc spre parapet, iau mana si masina ma aduce la loc. Ma duc din nou, poate depasesc banda si ma aduce la loc", adauga conducatorul automobilului.

Astfel de sisteme inteligente ar putea fi produse si in Romania. "Primul pas e sa facem o masina care sa poata functiona autonom 10 secunde. Incercam sa punem toate aceste sisteme la un loc, iar peste cativa ani speram sa avem aceasta masina pe drum. Deja facem teste pe mai multe autostrazi din America", precizeaza Christian von Albrichsfeld, director general in cadrul companiei Continental.

Daca masina care isi duce singura pasagerii la destinatie, fara interventia soferului n-a aparut inca, constructorii au rezolvat problema parcarii. "Ideea e ca, in primul rand, imi gaseste un loc de parcare, in care eu s-ar putea sa nu fiu sigur ca intru, dupa care ma si ajuta sa parchez .Si ma ajuta in partea cea mai grea a parcarii: manevrarea volanului. Eu trebuie in continuare sa accelerez si sa franez, dar asta se presupune ca as putea sa fac sigur ca sofer."

Un alt model de autoturism are o camera care inregistreaza toate semnele de circulatie si adapteaza viteza in functie de ele.