În aceste condiţii, ponderea ocupată de autoturismele diesel a scăzut până la 31,3% din piaţa UE în trimestrul al doilea, faţă de o cotă de 36,3% în aceeaşi perioadă din 2018, scrie Agerpres.

Excepţia o constituie Germania, cea mai mare piaţă auto din UE, unde cererea pentru autoturisme diesel a crescut cu 3,5%.

În schimb, autoturismele cu motoare pe benzină au reprezentat aproape 60% din totalul înmatriculărilor din UE în trimestrul al doilea. Aproximativ 2,4 milioane de autoturisme noi cu motoare pe benzină au fost înmatriculate în blocul comunitar în perioada aprilie-iunie 2019, cea mai mare creştere în ritm anual fiind înregistrată în Italia, cu 27,4%.

Cu excepţia Germaniei, cererea pentru autoturisme cu motoare pe benzină a crescut în toate celelalte mari pieţe europene - Spania, Italia, Franţa şi Marea Britanie.

În cazul României, datele ACEA arată că înmatriculările de autoturisme cu motoare pe benzină au urcat cu 38,1% în trimestrul al doilea, până la 23.993 de unităţi, aceasta fiind a doua mare creştere procentuală înregistrată la nivelul Europei. În schimb, înmatriculările de autoturisme diesel în România au scăzut cu 23,7% în trimestrul II, până la 9.789 unităţi.