Producatorii auto prezenti la Los Angeles par hotarati sa le faca viata soferilor cat mai placuta. Si mai lunga, evident. De exemplu, noul Lexus isi pune la treaba senzorii cu infrarosu.

"Incepe sa sune alarma si auzi o voce care-ti spune: <<Hei, trezeste-te!>>. Sistemul e programat sa se opreasca automat daca tu n-ai de gand sa calci frana"
, spune Bill Kwong, reprezentant Lexus.

Noul model Volkswagen ne scuteste de supliciul parcarii. Se descurca singur, daca apasam un buton. Viitorul ne mai rezerva o surpriza. Mai curand decat am crede, vom putea circula cu masina autonoma. "Pana in 2015 vom avea masini partial autonome si pana in 2020 automobilele vor fi complet autonome", afirma jurnalistul Doug Newcomb.

Gigantul Google foloseste de ceva vreme vehicule fara sofer, pentru cartografierea soselelor, iar anul acesta a reusit sa obtina autorizatia pentru ca automobile dotate cu acest sistem de ghidare, sa circule legal in statul Nevada. Din punct de vedere tehnologic asadar, producatorii sunt pregatiti. Ramane de vazut cat de rapid vom accepta sa fim pasageri pe scaunul soferului.

"Cine e gata sa stea la volan si sa se uite la masina cum se conduce singura? Ce legislator e pregatit sa schimbe complet regulile de circulatie si sa introduca alte legi?", se intreaba analistul Brian Cooley.

Ochii tututor au fost insa atintiti asupra unui bolid cum rar ai ocazia sa vezi pe sosele - Zenvo ST1, cu un pret de 1,8 milioane de dolari, 1250 de cai putere, 375 de kilometri la ora si doar 15 exemplare disponibile.

"Cei bogati vor sa se diferentieze de restul lumii, asa ca vor cumpara lucruri produse in editie limitata. Doar trei exemplare din aceasta masina vor fi disponibile pentru piata din Statele Unite", explica Bobby Khan, CEO Emporio Motor.