Compania ar putea adopta masuri pentru reducerea cheltuielilor pentru a depasi perioada de scadere a pietei. 

"Nu excludem nicio varianta. Trebuie sa tinem cont de evolutia pietei, sa vedem daca situatia este sustenabila sau nu", a declarat Florent Menegaux, director al diviziei de produse destinate automobilelor si vehiculelor comerciale usoare in cadrul Michelin si membru al Consiliului Executiv, citat de Les Echos. 

Conducerea Michelin s-a intalnit la inceputul lunii martie cu reprezentantii sindicatelor din Franta, dar nu a facut vreun anunt in urma discutiilor.  Sindicalistii sunt ingrijorati, dar Michelin a dat asigurari ca nu a luat inca vreo decizie, chiar daca situatia este foarte complicata. 

"Suntem in situatie de supracapacitate (de productie - n.r.). Functionam la 75% din capacitate in zona autoturismelor in Europa si 60% pe segmentul vehiculelor grele", a afirmat directorul Michelin, precizand ca situatia este mai dificila decat in timpul crizei din 2008-2009, deoarece perioada de declin este mai indelungata. 

Piata auto din UE este in scadere de cinci ani consecutivi, iar producatorii anticipeaza dificultati si in 2013. 

Producatorul american de anvelope auto Goodyear a anuntat in februarie inchiderea fabricii Amiens Nord din Franta. Bridgestone a comunicat ca va inchide fabrica de la Bari, Italia, iar Pirelli va retehnologiza uzina de la Settimo Torinese, specializata in anvelope pentru vehicule grele, pentru productia de pneuri destinate autoturismelor. 

Michelin detine 40 fabrici in Europa si are 64.000 de angajati pe continent. In Romania, grupul detine doua fabrici producatoare de anvelope auto, la Floresti (Prahova) si Zalau (Salaj), aprovizionate cu cord metalic de uzina Zalau Cord.