Motoarele, fabricate la uzina Cleon, detinuta de Renault, vor echipa versiunea cu doua locuri Smart mini cu doua usi, de la facilitatea de productie a Daimler de la Hambach, in estul Frantei, precum si modelul mai mare, cu patru locuri, asamblat de producatorul auto francez in Slovenia, alaturi de modelul Renault Twingo. 

Modelul electric Smart va fi disponibil la vanzare din 2016. 

In 2010, Daimler si Renault-Nissan si-au unit fortele pentru a dezvolta o noua generatie de modele Smart (Daimler) si Twingo (Renault).

"Acest parteneriat a accelerat lansarea de vehicule si a reprezentat un avantaj strategic pentru Renault-Nissan. Ramanem increzatori in privinta relatiei noastre in viitor", a apreciat Carlos Ghosn, Renault.

Anul trecut, Daimler AG si alianta Renault-Nissan au anuntat ca vor investi 1 miliard de euro (1,36 miliarde dolari) pentru a dezvolta modele mini si pentru a construi o fabrica in Mexic, o decizie care va extinde colaborarea intre brandurile de lux Mercedes-Benz si Infiniti. Parteneriatul s-a concretizat si in preluarea unor participatii incrucisate modeste.

Daimler detine 3,10% din actiunile Renault si o participatie similara la Nissan, in timp ce Renault poseda 3,10% din capitalul Daimler. 

Pe plan global, producatorii auto cauta modalitati de a reduce costurile de dezvoltare a vehiculelor. Una dintre ele ar putea fi folosirea platformelor comune pentru a sprijini fabricarea vehiculelor de diferite dimensiuni.  Renault si Daimler au o prezenta semnificativa pe piata din Romania.