Nisssan a anuntat miercuri revigorarea marcii Datsun, care se va adresa pietelor emergente prin vehicule cat mai ieftine. 

Grupul Volkswagen pregateste o miscare strategica similara, potrivit presei germane. 

"Suntem un constructor de automobile care se adreseaza tuturor segmentelor. Dar pentru a creste in mod sustenabil trebuie sa obtinem un anumit nivel de profitabilitate pe automobilele noastre, indiferent cat sunt de mari sau de mici. Poate Toyota sa faca masini de 500.000 yeni (6.000 de dolari), ca Tata Motors? Nu cred", a spus seful companiei japoneze, facand referire la grupul indian care si-a castigat renumele mondial prin lansarea celui mai ieftin automobil din lume, Tata Nano. 

Toyoda a subliniat ca Toyota nu va risca sa sacrifice calitatea pentru a se incadra intr-un anumit plafon de pret. 

Cererea de pe pietele auto din tarile dezvoltate a ajuns la saturatie, astfel ca marii constructori auto, in cautare de o strategie care sa le asigure cresterea, si-au adaptat gamele de produse la conditiile pietelor emergente, urmarind sa atraga in special clientii care cauta sa cumpere pentru prima data o masina noua, renuntand la vehicule pe doua roti sau automobile la mana a doua. 

Toyota a facut cativa pasi mici in aceasta directie, care au culminat cu lansarea modelului Etios, dezvoltat exclusiv pentru piata indiana. Insa analistii considera ca pretul de pornire al Etios, de 400.000 rupii (7.800 de dolari) pentru cea mai ieftina versiune, este inca prea ridicat pentru a reprezenta un pericol pentru celelalte marci low-cost, scrie Mediafax.