Declinul grupului a fost al saselea ca amploare pe piata germana, la egalitate cu Peugeot.

Cota de piata a Renault si Dacia a coborat la 5,2% in mai, de la 5,3% in aprilie, potrivit datelor Oficiului de Inmatriculari Auto german KBA.

In primele trei luni ale anului cota de piata a scazut, de la 6,5% in ianuarie, la 4,9% in februarie si 4,2% in martie.

Constructorul francez a fost devansat de Volkswagen (cota de piata 21,7%), Mercedes (10,7%), BMW-Mini (9,2%), Audi (7,7%), Opel (7,6%) si Ford (6,7%).

Dintre cei 33 de producatori monitorizati, doar sase au avut o evolutie pozitiva in mai, respectiv Land Rover (+42,3%), Jaguar (+26,2%), Chyrsler-Jeep-Dodge (+24,8%), Volvo (+13,3%), Mazda (+12,5%) si Mercedes (+6%).

In primele cinci luni ale anului, inmatricularile Renault si Dacia au coborat cu 31,8%, la 60.273 de unitati, echivalentul unei cote de piata de 5,1%.

Piata germana a scazut cu 27,7%, la 1,18 milioane de masini, iar majoritatea companiilor analizate, respectiv 19 din 33, au consemnat scaderi mai mari decat Renault-Dacia.

In perioada ianuarie-mai, producatorul auto francez a fost devansat de Volkswagen (cota de piata de 22,7%, Mercedes (9,1%), BMW-Mini (8,9%), Audi (7,6%), Opel (7,4%) si Ford (6,9%).

Trei constructori au avut cresteri in primele cinci luni, Nissan-Infiniti (+38,5%), Land Rover (+28,3%) si Jaguar (+8,1%).

Germania a devenit, in 2009, principala destinatie de export a Dacia, cu 84.708 unitati vandute, in urcare cu 231,3% fata de 2008, datorita programului de innoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus intr-un discount semnificativ pentru modelele marcii romanesti.