Taxiurile Nissan, construite pe platforma producatorului japonez, circula deja pe strazile din New York si Tokyo, dar noua versiune a fost reconfigurata pentru a semana mai mult cu cele londoneze. Schimbarile includ faruri rotunjite si o grila redesenata, precum si iluminare cu LED pentru o mai buna vizibilitate a siglei de taxi.

Noile specificatii se aliniaza, de asemenea, normelor specifice capitalei britanice, conform carora niciun taxi nu trebuie sa aiba o raza de intoarcere mai mare de 7,5 metri. Desi poate parea o cerinta mai ciudata, aceasta este necesara pentru a permite masinilor sa execute viraje in forma de U pe strazile inguste ale Londrei.

Producatorul nipon se asteapta ca primele masini cu aceasta destinatie sa iasa de pe linia de asamblare in luna decembrie. Vehiculul, in forma sa de baza, va fi produs intr-o fabrica deja existenta din Barcelona, dar modificarile vor fi operate in Anglia. Totusi, asta nu inseamna ca acestea vor avea loc la uzina din Sunderland, care produce deja peste jumatate de milion de masini anual.

“Vor fi create niste locuri de munca in plus, dar nu avem inca detalii si ramane sa ne hotaram unde se vor desfasura operatiunile”, a declarat Andy Palmer, directorul de planning al Nissan, pentru Wall Street Journal.

Nissan intra pe aceasta piata la scurt timp dupa ce producatorul dintotdeauna al clasicelor taxiuri londoneze a fost readus la viata din faliment de catre chinezii de la Zhejiang Geely Holdin Group.

Productia taxiurilor negre a fost sistata toamna trecuta, cand Manganese Bronze, compania producatoare, a fost nevoita sa recheme de urgenta in service toate masinile. Problema era una destul de serioasa, la sistemul de directie, care ii impiedica pe soferi sa vireze corect. O rechemare in service, similara ca amploare, a avut loc si in 2008. La acel moment 5.000 de masini au fost revizuite dupa ce cateva dintre ele au luat foc.  

Li Shufu, presedintele Geely, care detine si Volvo, sustine ca reinceperea productiei a insemnat si crearea a 66 de locuri de munca. Dupa ce va fi complet functionala, linia de productie va scoate aproaximativ zece taxiuri pe zi, cinci zile pe saptamana. Compania se asteapta sa exporte aproximativ jumatate din cele 2.000 de masini pe care le va produce in primul an, dupa ce a incheiat contracte de furnizare cu Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite si Azerbaijan.  

Geely a promis o investitie de 150 milioane de lire sterline in in fabrica LTC din Coventry si dezvoltarea unui nou model TX5 in urmatorii cinci ani. De asemenea, planuieste sa isi extinda productia si in alte fabrici din Marea Britanie. La Coventry, in ultimii 60 de ani au fost construite peste 130.000 de taxiuri negre. 

Potrivit reprezentantilor retelei de transport londoneze, in prezent, pe strazile capitalei britanice exista 25.000 de soferi licentiati de taxi si 22.500 de taxiuri inscrise. Dintre acestea, putin peste 20.000 sunt produse de LTC, dar Palmer sustine ca pretul competitiv ii face pe cei de la Nissan increzatori ca vor reusi sa acapareze o bucata importanta din piata.