"Vom fi capabili sa aducem pe piata vehicule complet autonome, la un pret accesibil, pana in 2020", a declarat Andy Palmer, vicepresedinte executiv al Nissan.

Nissan vrea sa devina lider pe segmentul masinilor care se conduc singure, prin crearea de sisteme electronice capabile sa previna accidentele si ranirile. Aceste sisteme pot reduce si blocajele in trafic, prin reorientarea vehiculelor, ceea ce ajuta la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Compania japoneza a vandut peste 75.000 de vehicule electrice Leaf la nivel mondial, de la sfarsitul lui 2010. Incluzand partenerul de alianta Renault, cele doua companii au livrat circa 100.000 de masini electrice.

Nissan a prezentat modele autonome Leaf la o fosta baza militara din Irvine, California, masinile robotizate transportand pasageri in conditii de trafic urban simulat.

Palmer a explicat ca tehnologia necesara automobilelor autonome exista deja, inclusiv sistemul de navigatie si directia electronica, iar senzorii si tehnologia de monitorizare a drumului sunt in faza de rafinare.

"Tehnologia masinilor autonome exista deja. Oricat de stiintifico-fantastic ar suna, masinile care se conduc singure, nu se ciocnesc niciodata si reduc aglomeratia in trafic sunt pe cale de aparitie", a declarat Karl Brauer, analist la Kelley Blue Book.

Nissan, al doilea mare producator auto japonez dupa Toyota, dezvolta sistemul in cadrul grupului, dar vrea sa colaboreze cu companii precum Google, care a promovat in ultimii ani sistemele de masini autonome.