Nokia, unul dintre primii producatori de telefonie mobila, a pierdut o importanta parte din piata, dupa ce consumatorii s-au reorientat catre dispozitivele cu touchscreen, de la Apple sau Samsung.

Huawei, pe de alta parte, s-a aflat pe un trend ascendent in ultima perioada, iar publicatia Financial Times anunta planuri de achizitie, care i-ar fi inclus si pe finlandezi.

Compania chineza a negat zvonurile. “In toata istoria noastra am facut foarte putine achizitii si foarte mici”, a spus Scott Sykes, purtator de cuvant al Huawei, intr-un interviu telefonic acordat Bloomberg.

Actiunile Nokia ajunsesera marti, la inchiderea bursei din New York, la 3,86 de dolari, dupa ce mai devreme atinsesera pragul de 4,12 dolari, in urma anuntului publicat de Financial Times. Potrivit publicatiei, Richard Yu, directorul diviziei de business a companiei, asocierea cu cei de la Nokia ar fi avut sens.

Huawei se concentreaza pe productia de telefoane, iar in primul trimestru al anului trecut a avut o cota de piata de 4,3% la nivel global, fata de 3,4% cat avea cu un an inainte, potrivit datelor Bloomberg. In schimb, partea Nokia a fost redusa la 2,8 procente, comparativ cu cele 7,8%, din anul precedent. Samsung este liderul absolut, cu 32%, urmat de Apple, cu 17%.

Purtatorul de cuvant al Nokia a refuzat sa comenteze informatia.

Finlandezii au pierdut teren inclusiv in propria tara. In luna mai, Samsung Electronics a vandut pentru prima data mai multe telefoane in Finlanda fata de compania autohtona Nokia, careia consumatorii i-au ramas fideli in ultimii ani in pofida problemelor severe cu care s-a confruntat la nivel mondial.

Cota de piata a Samsung in Finlanda a crescut la 36% in primul trimestru al acestui an, fata de 33% pentru Nokia, conform datelor IDC, citate de Engadget. Potrivit publicatiei finlandeze Digitoday, rasturnarea de situatie a fost determinata de tranzitia consumatorilor catre smartphone-uri, care va continua sa se accelereze.

In Romania, Nokia ramane in continuare unul dintre cele mai apreciate branduri, alaturi de Milka, Adidas, Dacia si Nivea, in special datorita raportului calitate-pret, potrivit studiului Best Buy Award.