Potrivit celor de la Tesla, Model 3 este inca in faza de testare si mai sunt cateva detalii de pus la punct, astfel incat este posibil ca masina sa mai fie zarita in trafic in perioada urmatoare, pana cand intra in productia de masa.

Business Insider comenteaza, insa, ca aceasta ar putea fi si o strategie de marketing, pentru a creste popularitatea noului model, desi nu s-ar putea spune ca masina duce lipsa de clienti.

Desi va intra in fabricatie abia in 2017, precomenzile pentru noul sedan Model 3 Tesla ajunsesera la 276.000, dupa primele zile de la prezentarea conceptului. In prezent, producatorul de masini electrice a strans peste 325.000 de precomenzi pentru noul model.

CEO-ul Tesla Motors, Elon Musk, anunta, la lansare, ca Model 3 va avea o autonomie de aproximativ 215 mile (346 de kilometri) la o singura incarcare si un pret de pornire de 35.000 de dolari, la jumatate fata de cele doua modele vandute in prezent de Tesla, berlina Model S si crossover-ul Model X, care incep de la 70.000 de dolari.

Musk a explicat ca scopul companiei il reprezinta producerea a aproximativ 500.000 vehicule pe an. In 2015, Tesla a livrat 50.580 de unitati, majoritatea fiind Model S, care a depasit Nissan Leaf, devenind cel mai bine vandut vehicul electric din lume.

Model 3 este un element crucial in atingerea obiectivului strategic pe care Tesla si l-a propus pentru 2020, cand ar urma sa vanda 500.000 de autovehicule electrice pe an, fata de doar 50.000 anul trecut. Mai multi analisti au estimat ca lansarea Model 3 ar putea fi pentru istoria Tesla un moment la fel de important ca si lansarea iPhone pentru grupul informatic Apple.

Cu toate acestea, Model 3 va intra pe piata deja aglomerata a automobilelor electrice. Gigantul General Motors Co. va lansa pe piata la finele acestui an noul automobile electric Chevrolet Bolt, care, potrivit GM, va avea o autonomie de aproximativ 200 de mile si un pret de cost de aproximativ 35.000 de dolari. De asemenea, Nissan Motor Co. pregateste o noua versiune a automobilului electric Leaf care va avea o autonomie sporita la un pret de cost similar.

In plus, atat Model 3 cat si celelalte noi vehicule electrice se confrunta cu provocarile puse de preturile reduse la benzina, costurile ridicate cu bateriile si incertitudinile cu privire la investitiile in infrastructura de incarcare a vehiculelor electrice.