Din 2007 si pana astazi s-au fabricat 55.000 de R8-uri. Masina inca este considerata un Lamborghini Gallardo rebrand-uit.

Marca italiana este a concernului VW si de aici si asocierile vizuale, tehnice (aceeasi platforma) si dinamice (acelasi motor).

R8 a fost una din cele mai explorate si exploatate masini supersport. De la modelul de baza au derivat diverse versiuni si mereu noi trepte de putere.

A fost si un model de parada (showcar) pentru politiile din alte tari, a fost vedeta de film (Iron Man), a fost obiect de studiu pentru artisti.

Este una din masinile care a atins rapid starea de cult. Asta si datorita exclusivitatii drepturilor de cercetare, dezvoltare si productie (quattro GmbH).

Cum sa-ti platesti taxele si impozitele in 5 minute. Metoda rapida care te scuteste de stat la cozi

Noul R8 va fi lansat in cateva zile la Salonul Auto de la Geneva. Intai au fost pozele spion, care nu aratau mari diferente la linia de design.

Este si normal, un model consacrat trebuie sa-si pastreze alura si coorodnatele generale. In istoria de 8 ani pe piata a mai fost un facelift inobservabil acum doi ani.

Noul model arata mai drept peste tot, volumele de pe caroserie sunt mult mai directe. Prizele de aer si grila dau cel mai bine impresia asta. Componentele din fata vor fi redimensionate pentru alte masini RS din gama producatorului.

Motorul standard si primul din oferta e V10-le cu doua praguri de putere - 535 si 600 de cai. Indiferente de versiune, doua lucruri vor fi identice: transmisia integrala (quattro) si cutia automata cu 7 viteze (S tronic).

Un R8 editie speciala e-Tron va fi lansat tot la Geneva, singurul cu tractiune spate, electric 100% (2 motoare pe puntea spate).

Cel mai puternic R8 (cel de 600 CP) atinge 100 km/h in 3.2s si 330 km/h viteza maxima. Masina o sa aiba tehnologie de pe castigatoarea de la Le Mans (capota si plafonul din aliaj carbon-plastic, arcurile amortizoarelor cu fibra de sticla in compozitie, frane sunt ceramice si alte componente sunt din titan). Astfel, greutatea va fi undeva sub 1.500 kg.

Ca la Lamborghini Huracan (noul Gallardo), caroseria este din aluminiu si fibra de carbon (eleron). Audi a spus ca toate aceste materiale folosite rigidizeaza masina cu 40% mai mult.

Inauntru, noul Audi R8 este la fel de spectaculos si ultratehnologizat. Nemtii au trecut la ceasuri de bord digitale, pe o diagonala de 12.3 inci. In rest sunt multe detalii din carbon, piele si aluminiu.

Audi a pastrat meniul celebru pentru setarea stilului de condus. “Greutatea” acceleratiei, rapoartele din cutie, taria directiei, orice raspuns dinamic poate fi configurat.

Pretul de plecare pentru Audi R8 2015 este 130.000 euro.