Cei mai mari producatori fac diferenta intre brand-urile importante si cele care ies in strada sa-si ceara macar drepturile cuvenite in contractul initial. General Motors si Porsche au deja un obicei ca la inceputul anului sa-si recompenseze absolut toti angajatii cu prime importante. Asta, desigur, daca anul tocmai trecut a fost unul bun, deasupra limitei “0”.

In functie de cifra de afaceri, respective profitul net, sumele pe langa salariile stabilite pot ajunge si la 10.000 de euro, ceea ce inseamna un dezpoit consistent de reserve pentru un angajat obisnuit.

Ferrari a avut din nou un an bun, ba chiar supraincarcat de extracomenzi. Exista si comenzi de anul trecut care nu au fost inca onorate. Luca di Montezemolo a si anuntat la Geneva (o data cu lansarea hypercar-ului LaFerrari) cat toata forta de munca de la Maranello va fi recompensata pentru rezultatele din perioada 2010 – 2012 (3 ani).

Asa ca, toti cei 3.000 de angajati vor primi cate 3 salarii in plus (1/fiecare an). Cel mai mic salariu este de 1.500 de euro la Maranello, adica 4.500 de euro in plus pentru perioada de trei ani. Pe langa acesti bani care ar insemna al treisprezecelea salariu, Ferrari le va mai da oamenilor cate 4.000 de euro. Asta inseamna 8.500 de euro in total pentru cel mai slab platit angajat.

Di Montezemolo le-am multumit angajatilor si le-a transmis ca nici un rezultat nu ar fi fost posibil fara multa munca din partea lor. Cei 3.000 de angajati au intrat intr-o noua perioada in care trebuie sa demonstreze ca merita din nou prime (anii 2013-2015).