Apple este exemplul absolut de marketing prin produs si invers. Vrei sa reusesti intr-o piata saturata de inventii, trebuie sa fii cel putin Apple. Una dintre componentele esentiale ale politicii de servicii postvanzare si generare de noi clienti este informarea la fata locului, in showroom-uri.

Apple a reusit sa elimine stresul provocat de agentii de vanzari cu un Genius Bar. Acesta este un pupitru la care stau mai multi consilieri pentru a rezolva orice problema au clientii activi sau cei in devenire. Pana sa vina Apple cu acest ajutor pentru cumparator, oamenii acceptau cu greu tehnicile de convingere ale vanzatorilor si tocmai din acest motiv preferau sa evite informatia despre produs. 

Un Genius Bar este format din asa-zisele genii – adica angajati care stiu orice informatie despre produs, iti rezolva problemele minore si te indruma la locul potrivit (ex: service) daca problema ii depaseste. Mai mute companii au preluat acest sistem de la Apple cu tot cu tableta pentru situatiile in care problemele sunt noi. Geniile intra pe internet si cauta o solutie in acest caz.

BMW o sa treaca si ea la acest sistem in showroom-urile mari la inceput, apoi vor integra tehnica de suport in toate dealership-urile. Primul pas va fi facut o data cu i3 – modelul electric programat pentru inceputul lui 2014.  Nemtii au testat deja metoda in cateva showroom-uri din Marea Britanie si au constatat beneficii in raporturile de comunicare cu clientii indiferent de problema sau lamurire.

Geniile au salarii fixe, nu au comision, rolul lor nu e sa vanda, ci sa ajute. Angajatii pentru SUA, de exemplu, trebuie sa aiba un program part time si sa fie studenti. Dupa testele din Anglia, clientii care au intrat in contact cu geniile chiar au declarat satisfacuti ca nu-i intereseaza alt brand decat BMW. Lexus si General Motors au inceput si ele programul de training pentru Genius Bar cu cateva mii de candidati pentru posturile de consilieri.