Terra E Holding va alege unul dintre cele cinci sit-uri care candidează în Germania sau o țară vecină, pentru a construi megafabrica ce va livra 34 de gigawatti/oră, a anunțat Holger Gritzka, șeful companiei cu sediul la Frankfurt.

Fostul șef de la ThyssenKrupp AG a reușit să formeze un consorțiu din 17 producatori germani și să câștige sprijinul guvernului pentru acest proiect, care se estimează că va fi finalizat la sfârșitul anului 2019 și va ajunge la capacitate maximă în 2029.

Fabrica de baterii este ultimul semn că industria auto germană, motorul din spatele celei mai mari a patra economii a lumii, se pregătește pentru revoluția mașinilor electrice.

Bateriile litiu-ion pot ajuta la stabilizarea fluxurilor intermitente de energie solară și eoliană din rețelele electrice și sunt proiectate pentru a alimenta milioane de mașini electrice pe care industria auto germane le va prodce în urmatorul deceniu.

Trebuie să fim mai buni în procesul tehnologic decât competitorii noștri, trebuie să fim cu un pas înainte”, a spus Gritzka, accentuând că Terra E va conta pe competitivitatea Germaniei în robotică și producția automatizată pentru a face bani.

Producția mondială de baterii se va dubla până în 2021 și va ajunge la 278 gigawatti/oră, de la 1-3 gigawatti/oră în prezent, potrivit Bloomberg. Producătorii asiatici, între care LG și Samsung, coltrolează în prezent piața. Tesla va deveni al doilea producător la nivel mondial de baterii, odată cu finalizarea gigafabricii din Nevada, în urma unei investiții de 5 miliarde de dolari.

Directorul pentru cercetare şi dezvoltare al Volkswagen, Ulrich Eichhorn, declara luna trecută că un deficit masiv de baterii litiu-ion ar putea marca industria auto globală în următorul deceniu, dacă nu vor fi înfiinţate capacităţi echivalente cu 40 de gigafabrici de tipul celei construite de Tesla, până în 2025.

În iunie 2016, directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, estima că VW va avea nevoie de baterii litiu-ion cu o capacitate de 150 de gigawati ora, în cionditiile în care gigantul german vrea să-şi cincentreze producţia pe maşini electrice.

Dacă obiectivul fiecărui producător va fi că 25% din volum să fie de automobile electrice, până în 2025, Volkswagen consideră că productorii auto vor avea nevoie de baterii cu o capacitate cumulată de 1.5 terawati ora. Această electricitate echivalează cu 40 de gigafabrici Tesla, fiecare cu o capacitate de a produce celule litiu-ion de 35 de gigawati ora.