Emisiile de dioxid de carbon si de alti compusi din reziduurile procesului de ardere sunt prioritate in institutiile europene. Target-ul pentru decembrie 2014 l-a depasit chiar pe cel fixat pentru sfarsitul lui 2015. Adica avem un an in fata prognozelor.

In 2014, cele aproximativ 12,5 mil. de masini nou-inregistrate in UE au poluat in medie cu 2,6% mai putin decat in 2013. In cifre specifice asta inseamna ca masinile au emis in atmosfera 123.4g CO2/km. in medie, cu 6,6 g mai putin decat a fost prevazut pentru decembrie 2015.

Cel mai curat trafic a fost in Olanda, Grecia si Portugalia, tari in care multa lume merge cu scutere si cu biciclete. In partea poluata a clasamentului sunt Estonia, Letonia si Bulgaria. Pana in 2021, masinile noi, vandute in Uiunea Europeana, trebuie sa emita in medie maximum 95g CO2 / km. 

Martin Adam, reprezentant EEA (European Economic Area) cu poluarea a spus ca “economia” de emisii nocive nu e rezultatul vanzarilor mai mici cat e efortul producatorilor care fac masini din ce in ce mai verzi. In 2007 se vindeau 15.5 mil. masini in UE, cu 20% mai mult decat azi.

Dacia si Skoda sunt brand-urile care au restaurant cel mai mult mult piata cu masini accesibile, iar guvernele au ajutat si ele industria cu subventii pentru cumparatori. Tot presedintele EEA a zis ca datele colectate si rezultatele sunt strict pe 2014 si ca nu stie daca pretul mic al benzinei din ultimele luni va strica media de poluare din 2015.

Pentru 2014, EEA a supervizat procesul de colectare a datelor. Daca media nu e facuta cu variabile reale si corect notate pot fi diferente intre 20 si 30% comparativ cu realitatea. Orice datliu conteaza cand mergi cu masina, de la modul in care accelerezi si franezi, pana la numarul de oameni din masina, geamurile deschise sau aerul conditionat pornit.

Organizatia ecologista Transport & Enviroment a acuzat producatorii de masini ca falsifica testele de consumuri cand lanseaza masini noi si ca datele din cartea masinii sunt ireale. Dupa cifrele producatorilor, masinile noi din 2014 consuma in media 5 l/100 km in regim mixt (oras-afara). In lumea reala, media este de 6.5 l/100 km, cu 30% mai mare. La media de km pe care o face un sofer in Uniunea Europeana, asta inseamna costuri totale extra de 500 de euro pe an pentru fiecare conducator.