Castigatorii si perdantii celei mai mari fuziuni din publicitate. Cum va fi influentata piata de gigantul Publicis-Omnicom

Cei doi giganti sustin ca nu au putut depasi obstacolele care au incetinit progresul spre finalizarea afacerii. Intarzierea fuziunii a creat nesiguranta pentru investitori, angajati si clienti, au explicat cele doua companii intr-un comunicat.

Ambele boarduri au votat in unanimitate sa puna capat acestei situatii, fara taxe de reziliere.

“Decizia de a incheia astfel procesul nu a fost nici placuta, nici usoara, dar a fost ncesara”, a declarat CEO-ul Publicis, Maurice Levy.

Cele doua companii au mai spus ca vor continua sa ramana in competitie, dar vor pastra respectul una fata de cealalta.

Publicis si Omnicom, doua dintre cele mai mari companii de publicitate din lume, au anuntat, anul trecut, la Paris, ca vor fuziona, creand astfel cel mai mare grup de advertising la nivel mondial. Compania nou formata planuia vanzari de 23 de miliarde de dolari si reunirea unui numar mare de clienti cu operatiuni globale,aflandu-se in situatia de a realiza campanii pentru companii concurente. O situatie tot mai des intalnita in domeniul publicitatii. Tranzactia a scos in evidenta inca de atunci posibilele conflicte de interese care sunt provocate de o piata consolidata.

Impreuna, Publicis si Omnicom ar fi avut cel mai mare buget pentru media, ceea ce i-ar fi permis sa cumpere spatii publicitare in domeniul televiziunii, printului si Internetului in conditii avantajoase. Acest fapt ar fi fost in beneficiul clientilor, care vor miza pe asa-numitele "ziduri chinezesti" in cadrul companiei de publicitate, care sa le asigure secretul campaniilor publicitare, scria Bloomberg, anul trecut.

Directorul general al Omnicon, John Wren, si cel al Publicis, Maurice Levy, care urmau sa conduca impreuna noua companie, declarau in 2013 ca marii lor clienti nu sunt ingrijorati in privinta conflictelor de interese. 

Coca-Cola si PepsiCo, cei mai mari producatori de bauturi racoritoare la nivel mondial, ar fi fost doi dintre cei mai cunoscuti competitori care ar fi devenit clientii companiei de publicitate rezultate in urma fiziunii.  Pepsi a lansat ofensiva impotriva Coke in anii ’70, cand prin campania Pepsi Challenge a oferit consumatorilor mostre ale ambelor bauturi.  Intre cele mai importante campanii publicitare ale Coca-Cola se numara "Coke is it!" si "Always Coca-Cola". 

Cheltuielile cu publicitatea la nivel mondial ar putea creste cu 5% anul acesta, la 43,9 miliarde de dolari, potrivit companiei de cercetare a pietei ZenithOptimedia, care apartine Publicis. 

Publicis Groupe, din Franta, si Omnicom, din SUA, au convenit sa fuzioneze printr-o tranzactie exclusiv prin schimb de actiuni. Alianta urma sa aduca sub acelasi acoperis agentii precum BBDO Worldwide (Omnicom), Leo Burnett si Saatchi & Saatchi (ambele Publicis), sporind prezenta pe toate pietele importante.