Faurecia, companie listata la bursa separat de Peugeot, a angajat un consultant pentru analiza vanzarii participatiei de 57% detinute de Peugeot. Vanzarea ar putea avea loc prin intermediul bursei sau direct catre un fond de investitii sau companie din industria auto, au spus sursele.

Discutiile sunt intr-un stadiu preliminar si depind de succesul negocierilor complexe pentru strangerea relatiilor cu partenerul chinez Dongfeng.

Surse apropiate situatiei au declarat in octombrie ca discutiile pentru o majorare de capital de 3 miliarde de euro, in urma careia guvernul francez si Dongfeng ar prelua fiecare cate 20-30% din companie avanseaza mai greu decat se spera. Aceleasi surse au afirmat saptamana aceasta ca intre timp au fost inregistrate progrese reduse.

"Discutiile par ca s-au impotmolit", a spus una dintre sursele citate. Peugeot si Faurecia au refuzat sa comenteze.

Producatorul auto francez este reticent sa vanda Faurecia, intrucat compania este profitabila si are un impact pozitiv asupra ratingului grupului auto. Valoarea de piata a companiei este de 2,5 miliarde de euro.

Vanzarea ar putea fi, insa, necesara pentru a obtine acordul Uniunii Europene si sprijinul politicienilor francezi pentru un nou ajutor guvernamental. Franta a acordat anul trecut garantii de 7 miliarde de euro diviziei financiare a Peugeot.

Mai multe fonduri de investitii, printre care Carlyle, KKR, CVC si Bain, analizeaza Faurecia, au spus sursele.

Faurecia este al saselea mare producator de componente pentru automobile la nivel mondial si al treilea in Europa, in functie de venituri.

Compania este specializata in productia de scaune auto, tehnologii de control al emisiilor, sisteme de interior si exterior pentru automobile, si este listata la bursa NYSE Euronext din Paris.

In Romania, Faurecia detine unitati de productie la Craiova, Talmaciu si Mioveni, unde fabrica scaune auto, sisteme pentru interior si sisteme de control al emisiilor.