Numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Romania au coborat de la aproximativ 6.800 la 5.600 unitati in luna octombrie, se arata in comunicatul Asociatiei Constructorilor Europei de Automobile, transmis de Mediafax.

Piata auto europeana a crescut pentru cea de-a doua luna consecutiv, cu 4,7%, de la 959.800 la 1,004 milioane unitati, in principal datorita revenirii puternice a pietei spaniole ca urmare a masurilor de stimulare a vanzarilor de automobile, adoptate de guvern.

Europa Centrala si de Est

Numarul inmatricularilor din Ungaria a urcat in octombrie cu 26,7%, la 5.100 unitati, in timp ce Polonia a consemnat o crestere de 19,3%, la 26.300 masini. Bulgaria a urcat cu 11,6%, la 1.687 unitati.

In Cehia, livrarile au scazut cu 3,9%, la 15.300 inregistrari, iar in Slovenia si Slovacia au crescut cu 23,1%, respectiv 37,6%. 

In primele 10 luni ale anului, piata romaneasca a scazut cu 16,5%, de la 55.900 la 46.700 unitati.

Livrarile la nivelul UE au coborat cu 3,1% de la inceputul acestui an, de la 10,327 milioane la 10 milioane unitati.

Germania, cea mai mare economie europeana, a afisat o crestere de 2,3% a numarului inmatricularilor de automobile noi in octombrie, la 265.400 unitati. 

Spania a inregistrat cea mai puternica crestere in randul pietelor dezvoltate, de 34,4%, la 60.300 unitati.

In Franta, livrarile au urcat cu 2,6%, la 166.500, iar in Italia au scazut cu 5,6%, la 110.800.

Topul marcilor

Dacia a inregistrat in octombrie una dintre cele mai solide cresteri din UE. Inmatricularile au crescut cu 16,8%, de la 21.000 la 24.500 unitati.  

Renault a consemnat de asemenea o revenire solida, cu o crestere de 14,1%, de la 63.600 la 72.600 unitati. Astfel, livrarile de automobile ale grupului in UE au urcat cu 14,8% in octombrie, de la 84.600 la 97.200 unitati. 

Skoda, controlata de grupul german Volkswagen, a inregistrat o crestere de 23,7%, de la 36.700 la 45.400 unitati. 

Volkswagen ocupa prima pozitie in Europa in topul producatorilor, cu 258.000 de automobile livrate in octombrie, in urcare cu 5,8%, urmat de PSA Peugeot Citroen, cu 117.000 unitati (-0,9%), Renault, General Motors, Ford, BMW, Fiat, Daimler, Toyota, respectiv Nissan, partenerul de alianta al Renault.