Astfel, inmatricularile de autoturisme noi din Uniunea Europeana in luna mai au scazut de la 1,107 milioane la 1,042 milioane unitati, se arata intr-un comunicat transmis de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), preluat de Mediafax.

In primele cinci luni ale anului, piata UE s-a contractat cu 6,8%, de la 5,443 milioane la 5,07 milioane masini.

In Romania, numarul inmatricularilor de autoturisme noi a scazut cu 47% in luna mai, la 4.107 unitati, respectiv cu 20,9% in primele cinci luni, la 20.582 unitati.

In ceea ce priveste marca Dacia, parte a grupului Renault, cererea a crescut in UE cu 15,9% in luna mai, la 24.652 unitati, respectiv cu 17,7% de la inceputul anului, la 112.908 inmatriculari.

Germania, cea mai mare economie europeana, a inregistrat in luna mai un declin abrupt, de 9,9%, al vanzarilor de autoturisme, de la 290.000 la 261.000 de unitati. In perioada ianuarie-mai, piata auto germana a scazut cu 8,8%, de la 1,337 milioane la 1,219 milioane automobile.

Piata franceza a scazut cu 10,4% in luna mai si cu 11,9% in primele cinci luni ale anului, la 148.500, respectiv 166.000 de inmatriculari.

In Italia, vanzarile de masini au coborat cu 8% in mai, la 136.000 unitati, respectiv cu 11,3% la cinci luni, la 608.500 inregistrari.

Piata spaniola a scazut cu 2,6% in mai si 5,8% in perioada ianuarie-mai, la 70.500, respectiv 313.500 unitati.

Marea Britanie, singura piata pe crestere

Singura mare piata europeana care a inregistrat crestere in perioadele analizate este Marea Britanie, unde inmatricularile de autoturisme noi au crescut cu 11% in mai, la 180.000, respectiv cu 9,3% in primele cinci luni, la 948.500 unitati.

Piata auto din Belgia a crescut cu 9,2% in luna mai, la 44.500 inmatriculari, insa a inregistrat in primele cinci luni ale anului un avans mai modest, de 3,9%, la 246.700 unitati.

In Olanda, inmatricularile de autoturisme noi au scazut cu 37% in mai, la 30.000 unitati, si cu 30,8% la cinci luni, la 176.600 unitati.

Piata suedeza a stagnat in mai la aproximativ 25.800 unitati, dar a scazut cu 9,4% de la inceputul anului, la 106.000 inmatriculari.

In Europa Centrala si de Est, Ungaria a inregistrat in luna mai o crestere de 9,4% a cererii pentru automobile noi, la 5.000 unitati, insa numarul inmatricularilor din primele cinci luni a coborat cu 2,8%, la 22.000 masini.

In Bulgaria, piata auto s-a contractat cu 22,7% in mai, la 1.800 automobile, cu un declin de 8% dupa primele cinci luni, la 7.000 unitati.

Cehia a inregistrat o evolutie negativa de 7,2% in luna mai, la 14.800 unitati, iar scaderea din perioada ianuarie-mai s-a plasat la 12,8%, cu un numar de 66.300 inmatriculari de autoturisme noi.

Cererea din Polonia a coborat cu 5,8% in mai, la 22.600 inregistrari, respectiv cu 2,4% de la inceputul anului, la 122.800 unitati.

In clasamentul producatorilor auto, gigantul german Volkswagen a inregistrat o scadere de 2,8% in mai, la 264.800 unitati, cu un declin de 3,3% in primele cinci luni, la 1,261 milioane inmatriculari.

Peugeot Citroen, cea mai mare scadere

Grupul francez PSA Peugeot Citroen a consemnat o reducere cu 13,2% a cererii in luna mai, la 115.200 inmatriculari, iar de la inceputul anului inmatricularile au coborat cu 13,9%, la 569.400 unitati.

Grupul Renault, din care face parte si Dacia, a inregistrat in luna mai 85.100 inmatriculari de autoturisme noi in UE, in scadere cu 10% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut. In primele cinci luni, inregistrarile Renault in UE au coborat cu 5,9%, la 431.300.

Concernul american General Motors, prezent in Europa prin marcile Opel si Chevrolet, a inregistrat o scadere de 11,3% a cererii in luna mai, la 88.000 unitati, respectiv de 11% in perioada ianuarie-mai, la 403.800 unitati.

Inmatricularile Ford in UE au stagnat in mai la aproximativ 83.000 unitati, dar au scazut cu 12,8% in primele cinci luni, la 378.400.

Pentru grupul italian Fiat, cererea din UE a scazut cu 10,8% in mai, la 72.200 unitati, respectiv cu 9,5% de la inceputul anului, la 333.000 inregistrari.

Gigantul japonez Toyota a avut o scadere de 4,9% in mai, la 41.400 unitati, afisand un declin de 12,1% dupa primele cinci luni, la 210.600 unitati.

In zona automobilelor de lux, BMW a inregistrat o scadere de 7,2% in luna mai, la 65.400 inmatriculari, cu un declin de 2,6% in perioada ianuarie-mai, la 317.000 unitati.

Inmatricularile de automobile Audi, parte a grupului Volkswagen, au scazut cu 3,2% in mai, la 61.400 unitati, respectiv cu 2,4% in ianuarie-mai, la 288.500.

Daimler, proprietarul Mercedes-Benz, a afisat o crestere de 0,7% in luna mai in UE, la 58.400 unitati, cu un avans de 2,3% in primele cinci luni, la 281.200 inmatriculari.