Cele doua firme de consultanta se asteapta ca vanzarile si productia sa urce si anul urmator, dar si-au redus estimarile din cauza temerilor legate de impactul crizei din Europa, scrie Financial Times.

Avansul sectorului auto din acest an a fost mai lent decat ratele de crestere de peste 10% inregistrate de companiile auto in 2010, an in care industria isi revenea din criza financiara.

Europa de Est, inclusiv Rusia si Turcia, a raportat cea mai rapida crestere a vanzarilor auto in acest an, urmata de America de Sud, potrivit IHS. Piata auto din SUA, aflata in revenire dupa perioada de criza, a avansat cu 9%, mai rapid decat 5% in China.

"Vedem in America de Nord o crestere mai rapida decat in China atat in termeni raltivi, cat si in termeni absoluti", a afirmat analistul IHS Christoph Stuermer.

In Japonia, unde cutremurul urmat de tsunami a afectat puternic operatiunile produatorilor auto, piata s-a contractat cu 20%.

Atat IHS cat si LMC estimeaza ca Volkswagen va depasi General Motors (GM) si Toyota pntru a deveni in acest an, pentru prima data, liderul pietei auto mondiale. Datele nu includ, insa productia companiei mixte Wuling, pe care GM o controleaza impreuna cu partenerul sau chinez SAIC. Luand in calcul si masinile fabricate in China, GM ar fi pe prima pozitie in topul producatorilor.

Pentru anul urmator, IHS se asteapta la un avans al vanzarilor de autovehicule usoare de 4%, la 78 milioane, in timp ce LMC prognozeaza o crestere de 5%, la 79 milioane de unitati.

Piata din Europa de Vest se va contracta cu aproape 5% anul urmator, dupa ce a stagnat in acest an.

Citeste si:

Cum se vede lumea in 2012. Riscurile politice care ameninta economia mondiala

Grecia a inceput sa-si lichideze bancile