Masina in care se afla Maria Dumitrescu a fost lovita de un alt autoturism. Ceea ce parea doar o formalitate intre doi soferi s-a transformat intr-o asteptare costisitoare. Firma la care vinovatul avea asigurare RCA i-a raspuns pagubitei ca ii aproba reparatii de 1.800 de lei, desi costurile sunt de patru ori mai mari.

"Suma se ridica la 70 de milioane de lei vechi, 7.000 de lei. Nu stiu daca toate aceste taxe folosesc la ceva, pentru ca atunci cand ai nevoie si te lovesti de ele niciodata nu te ajuta la nimic", se plange Maria Dumitrescu, pagubita.

Asiguratorul este de parere ca accidentul s-a produs in alte circumstante decat cele declarate si ca se incearca o fraudare a societatii.
Cu toate acestea, legea il obliga sa plateasca despagubirea integral.

"Trebuie sa despagubeasca conform documentelor existente in dosarul de dauna si a dovezilor depuse acolo de persoana pagubita. Se poate sa obligam societatea la plata, sunt sanctiuni aplicate", spune Mona Cucu, director asigurari obligatorii in cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.

Veniturile companiilor de asigurari au inceput sa scada, iar asta ar putea sa explice de ce agentii refuza des atat politele RCA, cat si pe cele de tip CASCO.

"Asiguratorul incearca sa isi reduca costurile la minimul posibil. Asiguratorul, prin acel inspector de asigurare, estimeaza o suma, dar suma este redusa ulterior", explica Dragos Nichifor, analist asigurari.

Situatia risca sa devina grava. Reclamatiile asiguratilor trimise catre CSA au crescut de la 1.900 in 2008 la 6.000 anul trecut.